تصفیه‌خانه بیولوژیکی شهرداری ساری آغاز به کار کرد

هم‌زمان با هفته دولت، تصفیه‌خانه بیولوژیکی شهرداری ساری آغاز به کار کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی شهرداری ساری، سایت تصفیه‌خانه بیولوژیکی شهرداری ساری هم‌زمان با هفته دولت با حضور مهدی انگوران، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران، محمدحسین قبادی، شهردار ساری، پرویز شعبانی، رئیس شورای اسلامی شهر به بهره‌برداری رسید.

فرآیند تصفیه‌خانه به‌صورت بیولوژیکی ترکیبی (هوازی-بی‌هوازی) شیمیایی بوده که به‌منظور تصفیه شیرابه و جهت مصارف کشاورزی مطابق با استانداردهای زیست‌محیطی است.

شیرابه‌های تصفیه‌شده برای شست‌وشوی دستگاه‌های حمل زباله، آبیاری فضای سبز و محیط‌های درخت‌کاری شده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هزینه ۱۰ میلیاردی حمل زباله در ساری

پرویز شعبانی، رئیس شورای اسلامی شهر ساری در این آئین با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: شهرداری ساری با توجه به مشکلات پیش رو و بدهی‌های گذشته، توانست با احداث این تصفیه‌خانه بخشی از مشکلات این حوزه را مرتفع کند.

وی احداث این پروژه را خدمت به شهروندان دانست و افزود: وجود شیرابه در سکوی زباله و آلایندگی آن موجب نارضایتی شهروندان بود که اجرای این پروژه تا حد زیادی این مشکل را مرتفع کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری از زباله به‌عنوان معضل اصلی نام برد و گفت: ماهانه ۱۰ میلیارد تومان برای حمل زباله مرکز استان هزینه می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در همین هفته ۱۰۹ پروژه حوزه شهری اجرا شد که قابل تقدیر است.

تلاش برای بهره‌برداری از زباله‌سوز شهرداری ساری

مهدی انگوران، مدیرکل امور شهری استانداری مازندران نیز با اشاره به پیگیری‌های مستمر استاندار مازندران و مدیران شهری در خصوص تکمیل نیروگاه زباله‌سوز ساری اظهار کرد: تلاش داریم تا پایان امسال این پروژه زیست‌محیطی در مرکز استان را به پایان برسانیم تا گامی مهم برای مدیریت پسماند رقم بخورد.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران گفت: اگر روند احداث نیروگاه زباله‌سوز ساری به اتمام برسد، بی‌شک بسیاری از مشکلات پسماند حل خواهد شد.

انگوران افزود: تصفیه‌خانه از ضروریات مدیریت پسماند است و می‌تواند در کاهش بوی زباله اثرگذار باشد.

معاون خدمات شهری شهرداری ساری نیز دستیابی شهرداری ساری به دانش تصفیه شیرابه‌های شهری را از افتخارات تیم مدیریت شهری دانست که باگذشت دو سال و تلاش شبانه‌روزی توانست به سطح پایداری معقول و منطقی دست پیدا کند.

علیرضا حمیدی با اشاره به پروژه سکوی موقت زباله در مرکز استان، این پروژه را تنها سکوی انتقال زباله مجهز به تصفیه در نوار شمالی کشور دانست که در کنار سکوی زباله احداث شد، افزود: شیرابه‌های تصفیه‌شده برای آبیاری فضای سبز و محیط‌های درخت‌کاری شده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی افزود: در احداث این پروژه که سازمان مدیریت پسماند شهرداری، سازمان عمران و مدیریت خدمات شهری پای کار آن بودند تا زمان راه‌اندازی نیروگاه زباله‌سوز فعال خواهد بود.

کد خبر 683938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.