گرمای تابستان، اقتصاد برفی اروپا را تهدید می‌کند

گزارش‌ها حاکی از گرمای بی‌سابقه زمین در تابستان سال جاری است و همین امر علاوه بر مشکلاتی که این روزها پیش روی شهروندان سراسر دنیا قرار داده، اقتصاد زمستانی اروپا را نیز با تهدید جدی مواجه کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گرمای تابستان سال جاری در بسیاری از نقاط دنیا نظیر کشورهای اروپایی بسیار بی‌سابقه بوده و به مشکلات بسیاری برای شهروندان منجر شده است. در این میان، پیست‌های اسکی اروپایی که منبع مهمی از رونق اقتصادی قاره به‌شمار می‌رفت، به‌طور باورنکردنی خالی از برف شده و این در حالی است که در دهه‌های گذشته حتی طی گرم‌ترین ماه‌های تابستان نیز گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا به سمت خود جذب می‌کرد. در واقع افزایش دو درجه سلسیوسی زمین به کاهش منابع برف در بسیاری از پیست‌های اسکی سراسر اروپا منجر شده و آینده آن‌ها را به دنبال تشدید تغییرات اقلیمی با تهدید جدی مواجه کرده است. جالب این‌که در بسیاری از این مکان‌های تفریحی مدیران طی تابستان تلاش کردند از طریق ایجاد برف مصنوعی، حضور گردشگران را در آن‌ها حفظ کنند که البته شدت یافتن اثرات جزایر گرمایی طی چند ماه گذشته به کاهش یا توقف فعالیت در این مکان‌ها منجر شد. پیش‌بینی افزایش دمای زمین تا ۲.۷ درجه سلسیوس نیز تهدید بزرگ‌تری برای برف‌های مصنوعی به‌حساب می‌آید که می‌تواند رکود را برای اقتصاد تفریحات زمستانی اروپا رقم بزند.

گرمای تابستان، اقتصاد برفی اروپا را تهدید می‌کند

محققان پس از انجام بررسی‌های مختلف به این نتیجه رسیده‌اند که اگرچه برف مصنوعی به دوام بیشتر تفریح‌گاه‌های برفی اروپا و جذب گردشگران کمک زیادی می‌کند، با این حال نحوه تردد مسافران به این مکان‌ها، که اغلب به‌صورت هوایی انجام می‌شود، خود نقش مهمی در انتشار گازهای آلاینده و به سهم خود گرمای هوا و کاهش منبع برف ایفا می‌کند. از سوی دیگر، ایجاد برف مصنوعی در پیست‌های اسکی تنها برای بعضی از کشورهای جهان مانند ترکیه اثربخش است و می‌تواند کمبود برف را تا حد زیادی جبران کند، اما در کشورهای اروپایی نظیر بریتانیا فرآیند ایجاد برف مصنوعی به دنبال گرم شدن بی‌سابقه هوا در چند ماه گذشته می‌تواند ناکام باقی بماند و در همان مراحل اولیه، برف ذوب شود، به‌طوری که حتی امکان ذوب شدن برف طی فصل زمستان نیز وجود دارد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که صنعت اسکی اروپا در هر سال میلیون‌ها گردشگر را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند و میزبان بیش از ۸۰ درصد از تفریحات جهانی است که البته در سال گذشته و در پی افزایش دمای هوا، نسبت به سال‌های قبل، گردشگران کمتری را به خود جذب کرد. این رویداد معیشت بسیاری از مردم اروپا را با تهدید جدی مواجه کرده زیرا کسب درآمد بسیاری از آن‌ها با حضور گردشگران در تفریحات برفی ارتباط مستقیم دارد.

گرمای تابستان، اقتصاد برفی اروپا را تهدید می‌کند

کد خبر 683881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.