ماه در وضعیت حضیض زمینی قرار خواهد گرفت

ماه چهارشنبه، هشتم شهریور به نزدیک‌ترین نقطه در امتداد مدار خود به زمین خواهد رسید و کمی بزرگ‌تر از زمان‌های دیگر به نظر می‌رسد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ماه چهارشنبه _هشتم شهریورماه_ به نزدیک‌ترین نقطه در امتداد مدار خود به زمین خواهد رسید و کمی بزرگ‌تر از زمان‌های دیگر به نظر می‌رسد. فاصله ماه از زمین متفاوت است، زیرا مدار آن کاملاً دایره‌ای نیست و یک مسیر بیضی شکل را طی می‌کند. همان‌طور که ماه هر ۲۹.۵ روز یک بار این مسیر بیضی شکل را دور زمین طی می‌کند، فاصله آن ۱۴ درصد بین ۳۵۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر در حضیض (نزدیک‌ترین فاصله به زمین) و ۴۰۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر در اوج (دورترین فاصله از زمین) تغییر می‌کند.

اندازه زاویه‌ای آن نیز با همین فاکتور متفاوت است و بین ۲۹.۴ و ۳۳.۵ دقیقه قوسی تغییر می‌کند، روشنایی آن نیز تحت تأثیر این شرایط قرار می‌گیرد و دچار تغییر می‌شود. البته تشخیص این مسئله در عمل دشوار است؛ زیرا فازهای ماه نیز هم‌زمان در حال تغییر هستند.

مقارنه ماه و سیاره زحل

ماه و سیاره زحل چهارشنبه، هشتم شهریورماه در وضعیت مقارنه قرار می‌گیرند و ماه ۱۴ روزه از زاویه دو درجه و ۲۹ دقیقه قوسی از جنوب سیاره زحل عبور می‌کند. این پدیده از اصفهان از ساعت ۱۸:۲۰ تا ۰۵:۲۳ قابل مشاهده است. ماه با قدر منفی ۱۲.۸ و سیاره زحل با قدر ۰.۴ هر دو در صورت فلکی دلو قرار خواهند داشت. ماه و سیاره زحل به قدری از یکدیگر جدا هستند که در میدان دید تلسکوپ قرار نمی‌گیرد، اما با چشم غیرمسلح یا از طریق یک دوربین دوچشمی قابل مشاهده خواهند بود.

کد خبر 683878

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.