صدور ۱۳۲۰ پروانه ویژه نهضت ملی مسکن در پردیسان قم

مدیر منطقه هشت شهرداری قم گفت: در طول یک ماه برای تسریع در روند اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن، ۱۳۲۰ پروانه در شهرداری منطقه هشت این کلان‌شهر صادر شده است.

محمدحسین علی‌اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه منطقه هشت جزو مناطق شهری است که از نظر جمعیت رو به رشد است، اظهار کرد: ۹۰ درصد نهضت ملی مسکن که از سیاست‌های مهم دولت به‌شمار می‌رود، برای اجرا در پردیسان مورد توجه قرار گرفته و شهرداری قم نیز در زمینه اجرای این نهضت ملی با تمام توان وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه در زمین‌های ۵۶۰ هکتاری الحاق شده به شهر قم قرار است ۳۲ هزار واحد مسکونی ساخته شود، افزود: احداث این واحدهای مسکونی در قالب ۱۵۰۰ بلوک شهری پیش‌بینی‌شده است که در این خصوص دستور صدور نقشه برای ۱۳۲۰ بلوک انجام‌شده و در دست صدور پروانه است.

مدیر منطقه هشت شهرداری قم بابیان اینکه در حال حاضر پیمانکاران و مجریان ذی‌صلاح به انتخاب اداره کل راه و شهرسازی مشغول احداث واحدهای مسکونی بوده و صدور پروانه نیز آغاز شده است گفت: اداره کل راه و شهرسازی ۱۰ درصد سهم شهرداری بر اساس تبصره ۶ قانون نحوه تقویم و عوارض مرتبط با صدور پروانه را هنوز پرداخت نکرده است، اما روند همکاری برای حل این مسائل ادامه دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته در هشت منطقه شهر قم، در مجموع ۲۲۰۰ پروانه صادر شده است، اظهار کرد: این در حالی است که در کمتر از یک ماه ۱۳۲۰ پروانه در منطقه هشت صادر شد و معاونت شهرسازی و معماری نیز همکاری بسیاری خوبی با شهرداری منطقه هشت داشته است.

کد خبر 683863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.