بهره‌برداری و کلنگ‌زنی ۸ طرح در نایین و خوروبیابانک

همزمان با سفر وزیر صمت به استان اصفهان، پنج پروژه زیربنایی در شهرستان نایین افتتاح و کلنگ سه طرح توسعه‌ای در شهرستان خوروبیابانک با حضور معاون وزیر و رئیس هیئت عامل ایمیدرو زده شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، همزمان با سفر عباس علی آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت به استان اصفهان، محمد رضا موثقی نیا، معاون وزیر و رئیس هیئت عامل ایمیدرو به دعوت نماینده مردم شهرستان‌های نائین و خوروبیابانک در مجتمع معدنی سرب واقع در شهر انارک شهرستان نائین حضور یافت.

در سفر معاون وزیر، پنج پروژه زیربنایی نظیر فاز اول کارخانه ۱۰ هزار تنی تولید کنسانتره سرب، افتتاح جاده ۱۰ کیلومتری اختصاصی این مجتمع معدنی، طرح مکانیزاسیون استخراج از معدن زیرزمینی یا اسپیرال معدن، طرح‌های زیست محیطی پروژه تینکر و فیلتر پرس و انبارک‌های مواد ناریه واحد سوخت‌گیری بنزین این مجتمع به بهره برداری رسید.

محمد رضا موثقی نیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: امروز به نمایندگی از وزیر صنعت، معدن و تجارت در منطقه‌ای حضور پیدا کردم که مصداق فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر رونق تولید است و شاهد زحمات و تلاش‌های بی دریغ مدیران، سرمایه گذاران، کارگران و مهندسین خوب این شرکت بودم.

وی ادامه داد: اتفاقات بسیار مبارکی را در این مجتمع معدنی سرب در شهر انارک شاهد بودیم؛ احداث و توسعه این مجتمع معدنی تماماً توسط بخش خصوصی صورت گرفته و این برای مردم بسیار نوید بخش است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیأت عامل ایمیدرو افزود: از سیاست‌های دولت سیزدهم، ورود حداکثری بخش خصوصی به معادن است و مدیران این مجتمع معدنی بشارت دادند که در آینده نزدیک ظرفیت‌های این مجتمع را چند برابر خواهند کرد.

وی با بیان اینکه فرآیند خوب تولید نباید متوقف شود و به زودی شاهد افزایش تولید در این معدن هستیم، ادامه داد: زمان این کار مشخص است ولی اعلام نمی‌کنیم اما در آن زمان مقرر مجدد از این مجتمع بازدید خواهم کرد.

فاز اول کارخانه ۱۰ هزارتنی تولید کنسانتره سرب در این سفر به بهره برداری رسید اما راه اندازی فاز دوم این کارخانه نیاز به برق یک مگاوات مضاعف دارد که طبق قول معاون وزیر صمت از طریق تهران و پیگیری‌های آینده، دستور وزیر صمت برای تأمین برق این منطقه صادر می‌شود.

پس از شهرستان نائین، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به شهرستان خوروبیابانک سفر کرد و کلنگ سه طرح توسعه‌ای شرکت فرآورده‌های فسفات کارون مدیریت راهبری مجتمع پتاس خوروبیابانک را به زمین زد.

این طرح‌ها شامل احداث استخرهای جدید بهره برداری با سرمایه گذاری چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال، احداث ایستگاه پمپاژ مواد معدنی با سرمایه گذاری دو هزار میلیارد ریال و احداث خط لوله انتقال مواد معدنی (شورابه) به استخرهای جدید به طول هشت کیلومتر با سرمایه گذاری ۹۰۰ میلیارد ریال است؛ برای اجرای این طرح‌ها بیش از هفت هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال توسط مدیریت راهبری فسفات کارون مجتمع پتاس هزینه می‌شود.

بازدید از کارخانه تولیدی کودهای ترکیبی گرانوله npk و کارخانه تولید پتاس، آبشار و دهکده نمکی از دیگر برنامه‌های معاون وزیر صمت به خوروبیابانک بود و تاکنون برای کارخانه در حال ساخت تولید کودهای گرانوله با ۷۰ درصد پیشرفت ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه شده زمینه اشتغال بیش از ۶۰ نفر را فراهم می‌کند.

به گزارش ایمنا، مجتمع پتاس خوروبیابانک به عنوان تنها تولید کننده پتاس کشور در ۲۵ کیلومتری شرق شهرستان خوروبیابانک قرار دارد.

کد خبر 683842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.