تولید پنل‌های خورشیدی در کرمان از اوایل سال آینده آغاز می‌شود

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان گفت: اوایل سال آینده، تولید پنل‌های خورشیدی در کرمان توسط شرکت آغاز می‌شود که می‌تواند استفاده از انرژی تجدیدپذیر را سرعت بخشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد سلیمانی _امروز سه‌شنبه هفتم شهریورماه_ در آئین رونمایی از پوستر اولین جشنواره ملی برق و رسانه، اظهار کرد: امسال با همکاری رسانه‌ها مصرف برق را مدیریت کردیم و علی‌رغم افزایش دمای هوا نسبت به سال‌های گذشته، برای مشترکان خانگی کمبود برق نداشتیم.

وی از افزایش تعرفه برای پرمصرف‌ها و ارائه تشویقی برای مشترکان کم‌مصرف و ۹.۵ میلیارد تومان تخفیف روی قبوض خبر داد و گفت: از ابتدای خردادماه یک میلیون قبض صادر شده است که ۲۵۰ هزارتای آن شامل پاداش شده‌اند؛ یعنی ۲۵ درصد مشترکان الگوی مصرف را رعایت کرده‌اند که از این تعداد، ۱.۵ درصد بستانکار شدند و مبلغ قبض ۳۰ درصد از مشترکان صفر بوده و مابقی کاهش مبلغ داشتند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق شمال استان با اشاره به اینکه در سال جاری به ازای جبران ساعت‌های قطع برق در روزهای تعطیل توسط واحدهای صنعتی، حدود ۱۰ درصد انرژی بیشتری به بخش صنعت عرضه شد، تصریح کرد: هدف‌گذاری ما حرکت به سوی استفاده از انرژی خورشیدی برای تأمین انرژی برق است و بر همین اساس صنایع را ملزم کرده‌ایم با راه‌اندازی پنل‌های خورشیدی، بخشی از انرژی مورد نیاز خود را تأمین کنند.

سلیمانی با بیان اینکه شرکت برق شمال با تلاشی انجام گرفته، در بارگیری انرژی خورشیدی رتبه اول کشور را دارد، افزود: طبق پیش‌بینی‌ها انتظار می‌رود اوایل سال آینده، تولید پنل‌های خورشیدی در کرمان توسط شرکت آغاز شود که این رویداد می‌تواند استفاده از انرژی تجدیدپذیر را سرعت بخشد.

در این مراسم، سرهنگ امین رجایی مسئول سازمان بسیج رسانه استان، با اشاره به ظرفیت‌های استان کرمان گفت: ما در استان کمبود برق نداریم؛ رسانه‌ها باید همکاری دهند تا فرهنگ مصرف در جامعه اصلاح شود و این فرهنگ‌سازی باید از دوران کودکی در افراد نهادینه شود.

به گزارش ایمنا، در این مراسم از پوستر نخستین جشنواره ملی برق و رسانه و جشنواره‌های فرهنگی و هنری با رویکرد مصرف بهینه انرژی رونمایی شد.

علاقمندان برای شرکت در این جشنواره می‌توانند آثار خود را از طریق مراجعه به نشانی www.festivalenergy.ir بارگذاری کنند.

کد خبر 683823

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.