چهار بازارچه محلی در زنجان ایجاد می‌شود

استاندار زنجان گفت: دولت یکی از برنامه‌هایی که برای کنترل تورم در دستور کار دارد، ایجاد بازارهای موازی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن افشار چی استاندار زنجان شامگاه سه شنبه ششم شهریور در آئین کلنگ زنی و احداث چهار بازارچه محلی شهرداری زنجان که به صورت نمادین در گلشهر کاظمیه برگزار شد با بیان اینکه دولت یکی از برنامه‌هایی که برای کنترل تورم در دستور کار دارد، ایجاد بازارهای موازی است اظهار کرد: در صدد هستیم در کنار بازارهایی که وجود دارند بازارهای موازی را هم داشته باشیم تا دولت در موقع لزوم بتواند در آن اعمال نظر کند.

وی با بیان اینکه این اعمال نظر، قیمت را کنترل می‌کند تصریح کرد: امروز شاهد همراهی شورا و شهرداری در بسیاری از امور هستیم.

استاندار زنجان با بیان اینکه این طرح شاید از نظر ریالی بزرگ نباشد ولی قطعاً از نظر مفهومی بزرگ است افزود: با مدیریت صحیح کار بزرگی را شاهد خواهیم بود.

افشار چی با اشاره به اینکه این بازارچه‌ها در دنیای واقعی و مجازی دایر می‌شوند اظهار کرد: مکانیزم‌های مختلفی برای قیمت گذاری در این بازارچه‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه نرخ گذاری از طریق اپلیکیشن خواهد بود و در مواقع لزوم ورود خواهیم کرد تا مایحتاج اصلی مردم با قیمت مناسب تأمین شود ادامه داد: حدود ۱۰ بازارچه در سطح شهر ایجاد خواهد شد.

وی گفت: مدیریت شهر تنها بر کار عمرانی متمرکز نیست و حرکت‌های مفهومی را هم مدنظر دارند.

بازارچه‌های میوه و تره بار چهار ماه بعد به بهره برداری می‌رسد

رئیس شورای شهر زنجان نیز در این آئین با اشاره به اینکه در حال حاضر چهار نقطه در شهر برای ایجاد بازارچه محلی پیش بینی شده است گفت: در آینده نزدیک چهار نقطه دیگر جانمایی خواهد شد.

مجید ناصحی مقدم اعتبار پیش بینی شده برای این چهار بازارچه را بالغ بر ۳۰ میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: بازارچه‌ها در دو نقطه شهر، غرب و شرق جانمایی شده است.

وی ادامه داد: یکی از این بازارچه‌ها به مساحت ۲۲۰ متر و سه بازارچه دیگر نیز به مساحت ۴۴۰ متر در نظر گرفته شده است. ناصحی مقدم زمان پیش‌بینی شده برای احداث این بازارچه‌ها را چهار ماه ذکر کرد.

وی ادامه داد: در این بازارچه‌ها میوه و تره بار و حبوبات عرضه خواهد شد و درصدد هستیم تا نرخ تنظیم شده‌ای را در بازار میوه و تره بار زنجان داشته باشیم.

رئیس شورای شهر زنجان با تاکید بر اینکه این اقدام شهرداری به هیچ عنوان دخالت در بازار میوه و تره بار نیست اظهار کرد: در صدد هستیم مرجعیتی در بازار میوه و تره‌بار ایجاد کنیم تا در مواقع حساس که نیاز به عرضه میوه و تره بار با کیفیت و قیمت مناسب باشد نقش درستی در توزیع بازار میوه و تره بار ایفا کنیم.

کد خبر 683806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.