پیکان ۱- سپاهان ۳/ کامبک ده نفره علیه گربه سیاه

تیم فوتبال سپاهان در دیداری خاطره انگیز در حالی که یک یار کمتر داشت در زمین پیکان به پیروزی رسید تا یکی از سخت ترین رقبای چند سال اخیر خود را به شکلی شیرین برده باشد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته چهارم لیگ برتر فوتبال، امروز _سه‌شنبه، هفتم شهریورماه_ از ساعت ۱۹:۳۰ تیم‌های پیکان و سپاهان در ورزشگاه پاس قوامین به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار در نهایت با پیروزی سه بر یک سپاهان به پایان رسید.

هفته چهارم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های پیکان و سپاهان

ورزشگاه: پاس قوامین (تهران)

تماشاگر: بدون تماشاگر

گل‌ها: حامد پاکدل (دقیقه ۲۹) برای پیکان؛ رضا اسدی (دقیقه ۴۱)، رامین رضاییان (دقیقه ۶۹)، آریا یوسفی (دقیقه ۸۹) برای سپاهان

اخطار: سامان نریمان جهان (دقیقه ۷۲)؛ محمد قربانی (دقیقه ۲۳)، میلاد زکی‌پور (دقیقه ۸۳) از سپاهان

اخراج: محمد دانشگر (دقیقه ۱+۴۵) از سپاهان

پیکان: ایمان صادقی، امیرحسین صدقی، ایمان اکبری، دانیال جهانبخش، حامد پاکدل، علی زارع، سامان نریمان جهان، محمدجواد آزاده (۶۰- غلامرضا ثابت ایمانی)، منصور باقری، رضا غندی‌پور (۷۵- محمد حسین فلاح) و ابراهیم صالحی (۶۰- مهرداد بایرامی)

سرمربی: رسول خطیبی

سپاهان: پیام نیازمند، نیلسون جونیور، محمد دانشگر، رامین رضاییان، میلاد زکی‌پور، ارشیا سرشوق (۴۶- هادی محمدی)، محمد قربانی، محمد جواد حسین نژاد، رضا شکاری (۶۷- آریا یوسفی)، رضا اسدی و شهریار مغانلو

سرمربی: خوزه مورایس

داور: امیر عرب براقی

شرح بازی:

سپاهان در حالی برابر پیکان قرار می گرفت که با سه پیروزی متوالی شرایط خوبی حداقل از لحاظ روانی داشت و برابر پیکان در جستجوی چهارمین پیروزی متوالی در ابتدای لیگ بود. سپاهان بازی را مانند بازی های قبلی خود هجومی آغاز کرد و در خانه پیکان به دنبال پیروزی بود، با این حال پیکان هم بدون برنامه به این بازی نیامده بود و با استراتژی دفاع و ضد حمله که تیم های خطیبی خوب آن را اجرا می کنند به دنبال ضربه زدن به مهمان خود بود. در حالی که بازی متعادل پیش می رفت اما در دقیقه ۲۹ روی اشتباه نیلسون جونیور موقعیت تک به تک برای مهاجمان پیکان پیش آمد تا به نوعی گل اول پیکان تقدیمی از طرف مدافع سپاهان باشد، با این حال سپاهان که پس از دریافت گل سخت به دنبال زدن گل بود روی ارسال زیبای حسین نژاد و ضربه سر اسدی در دقیقه ۴۱ به گل تساوی رسید. اما این پایان کار در نیمه نخست نبود و خط دفاع سپاهان که در بازی های قبلی نیز نشان داده بود پتانسیل اشتباه را دارد و سراسیمه کار می کند در اواخر نیمه نخست بار دیگر قربانی داد و این بار روی بی نظمی مدافعان مهاجم پیکان تک به تک شد اما این بار دانشگر با خطا روی او اخراج را به جان خرید تا تیمش دوباره عقب نیفتد.

نیمه دوم با توجه به ده نفره شدن سپاهان در آخرین دقایق بازی کاملاً متفاوت دنبال شد، بر خلاف نیمه نخست این تیم مورایس بود که کمی عقب تر و دفاعی تر از میزبان خود بازی می کرد، هرچند چشم به حملات و زدن گل برتری هم داشت اما با ریسک پایین تر. شاید اخراج دانشگر به نفع سپاهان شد زیرا رسول خطیبی برابر شکل جدید بازی سپاهان در نیمه دوم عملاً برنامه ای نداشت و نه می توانست به این تیم ضد حمله بزند و نه خطوط دفاعی این تیم را باز کند. اما در اواسط نیمه دوم روی یکی از تک موقعیت های سپاهان در نیمه دوم این رامین رضاییان بود که با شوتی محکم که پس از برخورد به مدافع پیکان به تور دروازه نشست، گل دوم را برای سپاهان به ثمر رساند تا تیم ده نفره مورایس در آستانه پیروزی در این بازی قرار بگیرد.

پیکان که چیزی برای از دست دادن نداشت در ۲۰ دقیقه پایانی بازی سراپا هجومی شد اما سپاهان نیز به سبک خود پیکان با دفاع منسجم به دنبال حفظ برتری ارزشمند خود بود. با این حال نه تنها سپاهان گل تساوی را دریافت نکرد بلکه روی یک ضد حمله و با شوت محکم آریا یوسفی گل سوم را هم به ثمر رساند تا بردش تضمین شود و در شبی خاطره انگیز و دیداری عجیب سه امتیاز را با یک یار کمتر کسب کرده باشد.

این چهارمین برد متوالی سپاهان در شروع لیگ بود و حالا شاگردان مورایس با ۱۲ امتیاز به تنهایی صدر جدول را برای خود حفظ کرده اند.

شرح گل‌ها:

۰-۱ (دقیقه ۲۹- پیکان) - پرتاب اوت بلند پشت مدافعان سپاهان با پاس ضعیف نیلسون جونیور منجر به موقعیت تک به تک برای پیکانی ها شد تا این پاکدل باشد که دروازه سپاهان را باز می کند.

۱-۱ (دقیقه ۴۱- سپاهان) - ارسال تیز و مواج حسین نژاد با پای چپ از سمت راست خط حمله سپاهان، با ضربه سر زیبا و محکم اسدی به تور دروازه پیکان چسبید تا بازی دوباره مساوی شود.

۲-۱ (دقیقه ۶۹- سپاهان) - رامین رضاییان که پاس قطری بلند زکی پور را در نزدیکی محوطه جریمه پیکان دریافت کرده بود با شوتی محکم دروازه پیکان را نشانه گرفت و توپ پس از برخورد به صدقی، مدافع پیکان تغییر مسیر داد تا دروازه پیکان توسط تیم ده نفره سپاهان باز شود.

۳-۱ (دقیقه ۸۹- سپاهان) - پاس اشتباه مدافع پیکان در محوطه جریمه منجر به موقعیت شوت زنی برای یوسفی شد تا این بار او باشد که با شوتی محکم به کنج دروازه صادقی، دروازه پیکان را باز کرده باشد.

دقایق حساس:

دقیقه ۵- پرس مغانلو در محوطه جریمه پیکان منجر به اشتباه مدافع پیکان و برخورد پاس او به پای مغانلو شد اما توپ در نهایت از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۵- کرنر ارسالی رضاییان از سمت چپ در تیر دور با ضربه سر دانشگر همراه شد اما توپ با اختلافی کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۲۱- سامان نریمان جهان که در سمت چپ خط حمله پیکان صاحب توپ شده بود با حرکت در عرض پشت محوطه جریمه سپاهان و شوتی سنگین دروازه سپاهان را تهدید کرد اما این نیازمند بود که با واکنشی خوب توپ را راهی کرنر کرد.

دقیقه ۳۷- کرنر ارسالی رضاییان با ضربه سر خطرناک مغانلو از چند قدمی دروازه پیکان همراه شد اما صادقی با جایگیری خوب توپ را جمع کرد.

دقیقه ۴+۴۵- ضربه ایستگاهی رامین رضاییان که از موقعیتی چسبیده به محوطه جریمه پیکان نواخته شد با اختلافی کم از بالای دروازه پیکان به بیرون رفت.

دقیقه ۷۱- در یک موقعیت ضد حمله سپاهان در محوطه جریمه پیکان صاحب موقعیت خوبی شده بود اما ضربه محکم شهریار مغانلو از زاویه ای بسته را صادقی به خوبی دفع کرد.

دقیقه ۷۳- ارسال حسین نژاد از سمت چپ با ضربه سر خطرناک اسدی همراه شد اما توپ با اختلافی بسیار کم از بالای دروازه پیکان به بیرون رفت.

اتفاق ویژه:

سپاهان برای اولین بار در کل ادوار لیگ برتر لیگ را با چهار برد متوالی آغاز کرد. پیش از این سه برد متوالی در شروع لیگ رکورد سپاهان بود.

بهترین بازیکن:

رامین رضاییان که گل دوم سپاهان را به ثمر رساند در کنار رضا اسدی و محمد جواد حسین نژاد بهترین بازیکنان زمین بودند.

کد خبر 683801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.