بازگشت ۱۵۰هزار زائر به کشور از طریق دو مرز شلمچه و چذابه

فرمانده قرارگاه اربعین خوزستان گفت: از طریق دو مرز شلمچه و چذابه تا کنون ۱۵۰ هزار زائر به کشور بازگشته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ولی‌اله حیاتی امروز _سه‌شنبه، هفتم شهریورماه_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بازگشت تدریجی زائران از عراق آغاز شده و تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار زائر از طریق مرزهای دوگانه خوزستان به کشور بازگشته‌اند.

وی افزود: ۶۶۰ هزار زائر از مرزهای چذابه و شلمچه از کشور خارج شده‌اند، تردد در مرزهای شلمچه و چذابه در روز بسیار روان است، اما با تاریک شدن هوا حرکت زائران افزایش می‌یابد.

فرمانده قرارگاه اربعین خوزستان ادامه داد: مقایسه آمارهای امسال با سال گذشته نشان می‌دهد از یازدهم تا پانزدهم شهریورماه و در چهار روز پایانی اربعین حجم ترافیک کمتری در مرزها شاهد باشیم و این موقع بهترین زمان برای شرکت در پیاده‌روی اربعین است.

وی تاکید کرد: با پیش‌بینی ازدحام بالا در روزهای پایانی در کربلا توصیه می‌شود زائران زیارت خود را به روزهای پایانی موکول نکنند و تا حد امکان سفر خود را کوتاه کنند، علاوه بر آن توصیه می‌شود در ایران دینار مورد نیاز خود را تهیه کنند، زیرا استفاده از دینار در عراق راحت و به صرفه‌تر است.

حیاتی از تشکیل اتاق مشترک بین ایران و عراق در مرز شلمچه خبر داد و گفت: این اتاق به منظور هماهنگی‌های بیشتر بین نیروهای مستقر ۲ کشور در مرز شلمچه تشکیل شده تا تمهیدات لازم برای سهولت رفت و برگشت زائران اربعین حسینی را فراهم سازند.

کد خبر 683794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.