اهمیت اقتصاد دریا محور در شهرهای ساحلی

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اهمیت تلاش برای رونق اقتصادی در بنادر گفت: اقتصاد دریا محور در ۲۷ شهر ساحلی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهرداد بذرپاش امروز _سه‌شنبه، هفتم شهریورماه_ در نشست با مسئولان بندر امام خمینی (ره) اظهار کرد: مجموع بنادر کشور باید خدمات فناورانه و نوآورانه‌ای داشته باشند و در این خصوص هدف‌گذاری کنند تا باعث رونق سرمایه‌گذاری در منطقه شود، به واسطه پروژه «ایران راه» تکمیل کریدورهای شمال به جنوب کشور در دستور کار بوده است، همچنین اتصال خط ریلی به بنادر جنوبی کشور بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: بندر امام (ره) نقش راهبردی در کشور داشته و حدود ۸۰ درصد کالای اساسی کشور از طریق این بندر وارد می‌شود، اگرچه ظرفیت تخلیه و بارگیری بندر امام (ره) در ۲ سال اخیر ۱۰ میلیون تن افزایش یافته، اما کافی نیست و باید افزایش یابد؛ مکانیزه کردن ظرفیت تخلیه و بارگیری در این بندر اتفاق خوشایندی است و باید در این مسیر گام برداشت، زیرا زمان حمل کالا بسیار کاهش می‌یابد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: با توجه به جذاب بودن سرمایه‌گذاری‌های بندری باید کارها به بخش خصوصی واگذار شود و با واگذار کردن بخشی از بندر امام (ره) هر نهاد عمومی و خصوصی که تمایل به سرمایه‌گذاری داشته باشد، کیفیت خدمات بالاتر رفته و هزینه تمام شده کاهش می‌یابد.

وی تصریح کرد: اقتصاد دریامحور در ۲۷ شهر ساحلی به ویژه در نوار جنوبی کشور در دستور کار قرار و طرح‌های مولد کشاورزی، مجتمع پتروشیمی و راه‌اندازی اسکله در این شهرها لحاظ شده است.

بذرپاش با بیان اینکه نوسازی بنادر و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل بسیار مهم است، تاکید کرد: در حوزه اشتغال و سرمایه‌گذاری اتفاق خوبی در پروژه‌های بندری رقم خورده که باید اطلاع‌رسانی شود تا مردم در جریان امور قرار گرفته و امیدوارتر شوند، اگر در اقتصاد دریا از شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان این حوزه استفاده شود، بنادر ما عملکرد بهتری خواهند داشت،

وی با بیان اینکه صنایع استان می‌توانند زمین‌های بلااستفاده خود را تغییر کاربری داده و برای مسکن کارکنان استفاده کنند، اضافه کرد: در همین راستا امروز عملیات اجرایی ساخت مسکن در سه واحد صنعتی گروه ملی، پتروشیمی امیرکبیر و فولاد اکسین آغاز می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در راستای تکمیل کریدور ساحلی جنوب کشور بخشی از پروژه کنارگذر ماهشهر با اعتباری که تزریق خواهد شد تا پایان سال افتتاح می‌شود.

کد خبر 683787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.