بازده بالاتر سهام فولاد مبارکه در مقایسه با دلار، طلا، خودرو و مسکن

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان گفت: سهام فولاد مبارکه بالاترین بازده در مقایسه با خودرو، سکه ارز و مسکن را داشته است و برای حفظ این سودآوری نیازمند انسجام بین سیاست‌های صنعتی و اقتصادی دولت هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدیاسر طیب‌نیا عصر امروز _سه‌شنبه هفتم شهریورماه_ در آئین افتتاح پروژه‌های فولاد مبارکه اصفهان که با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت برگزار شد، اظهار کرد: امروز رسالت فولاد مبارکه صرفاً تولید ورق فولادی نبوده و به دنبال خلق آینده‌ای بهتر به جای صرفاً ساختن فولاد هستیم. معتقدیم اگر فولاد مبارکه توانسته افتخارآفرینی کند و در دریافت جایزه دانش آسیا در کنار ال جی و سامسونگ افتخار آفرینی کرده و تکنولوژی و دانش خود را گسترش داده است، باید برای ساختن کشور گامی برداریم.

وی افزود: فولاد مبارکه امروز ۱.۵ درصد در شکل‌گیری جی دی پی و ۶.۵ درصد در جی دی پی بخش صنعت نقش دارد. بیش از ۶۰ درصد صنعت کشور به این مجموعه وابسته است، خودکفایی نسبی در صنایع مختلف از جمله خودرو و لوازم خانگی به مدد زیرساخت‌های پیشین است.

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: سودآوری فولاد مبارکه از ارزش افزوده این صنعت به دست آمده است. این صنعت از سنگ تا توربین و موتورهای مختلف را رقم زده است. رمز سودآوری ما در فولاد مبارکه افزایش بهره‌وری و ایجاد ارزش افزوده در این زنجیره کامل است.

طیب‌نیا اضافه کرد: امروز تولید ظرفیت ۱۰.۲ میلیون تن فولاد در مجموعه فولاد و شرکت‌های وابسته در هر سال وجود داشته و در سال گذشته در اواسط اسفندماه به تولید این میزان فولاد دست یافتیم.

وی ادامه داد: سال گذشته قطعی گاز و برق افت تولید سنگینی به ما تحمیل کرد اما توانستیم بیش از ۷.۲ میلیون تن فولاد تولید کنیم. نهضت استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود به ثمر نشسته و به دنبال تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر هستیم.

وزیر صمت گفت: خودکفایی کشور از واردات و تولید محصولات خاص مهم‌ترین اهداف ۳۰ سال دوم فعالیت فولاد مبارک است. ورق استیل سال گذشته برای اولین بار تولید شد که امسال به تولید انبوه می‌رسد. خط تولید ورق الکتریکی نیز در دستور کار قرار گرفته است.

طیب نیا اضافه کرد: سال گذشته ۱۴ درصد عرضه محصول به بازار رشد یافت. حضور فعال فولاد مبارکه در بازار سهام نیز قابل توجه است که سهم این کشور در مقایسه با شاخص کل بورس از میانگین برتر بوده و شرایط بهتری داشته است.

وی ادامه داد: سهام فولاد مبارکه بهترین جایگاهی است که دولت می‌تواند به کمک آن برای جمع‌آوری نقدینگی از بازار و مهار تورم اقدام کند.

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: سهام فولاد مبارکه بالاترین بازده در مقایسه با خودرو، سکه ارز و مسکن را داشته است. نیازمند انسجام بین سیاست‌های صنعتی و اقتصادی دولت هستیم.

طیب نیا اضافه کرد: امروز در فولاد مبارکه تاکنون ۱۰۰ هزار، قطعه، تجهیز و ماده مصرفی بومی سازی شده است. بومی سازی و حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در فولاد مبارکه نهادینه سازی شده است.

وی ادامه داد: صندوق حمایت از سرمایه گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه با سرمایه اولیه هزار میلیارد تومان تشکیل شد. شش مرکز دانشگاهی تجهیز شد و بیش از ۲۵۰ طرح نوآورانه در ۲۰ ماه گذشته بررسی و در تعدادی از این طرح‌ها سرمایه گذاری خطرپذیر انجام شده است.

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: بالغ بر ۲‌.۳ میلیارد یورو برای حفاظت از محیط زیست و کاهش مصرف انرژی در فولاد مبارکه تعریف شده است که تولید ۲.۵ میلیون تن دی اکسید کربن در سال را کاهش می‌دهد.

طیب نیا اضافه کرد: امروز ۱۹۶ پروژه کوچک و بزرگ در شرکت فولاد مبارکه و شرکت‌های تابعه در حال انجام است که برای تکمیل آن تا پیش از ۱۴۰۴، نیازمند حمایت وزارت صمت در تأمین ارز پروژه‌ها هستیم.

وی خطاب به وزیر صمت گفت: فولاد براساس آیات قرآن کریم ابزاری برای برپایی عدالت است، امروز فولاد مبارکه فارغ از یک منطقه جغرافیایی حرف برای گفتن دارد و منافع آن به همه مردم می‌رسد و می‌تواند مرکز هدفگذاری دولت باشد.

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: اقتصاد فولادین امروز بهترین جایگزین اقتصاد بدون نفت بوده و نقشه راهی است که ما را به اقتصاد مقاومتی می‌رساند، اما متأسفانه شاهد آن هستیم که برخی از افراد سودآوری این صنعت را هدف گرفته‌اند و سیاست‌هایی را دنبال می‌کنند که فولاد آسیب می‌بیند.

طیب‌نیا اضافه کرد: در کشور هند امروز وزارت فولادشکل گرفته و در کشورهای در حال توسعه از جمله چین، کره جنوبی و برزیل، شاهد سرمایه گذاری جدی در صنعت فولاد هستیم.

وی تصریح کرد: اگر صنعت فولاد حمایت شود خودکفایی اقتصادی و صنعتی کشور را رقم خواهیم زد. این حمایت باید در ثبات سیاست‌ها و جهت‌گیری‌ها دیده شود. نیازی به حمایت مادی نداریم و فقط لازم است موانع فعالیت‌ها برداشته شود.

کد خبر 683784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.