بررسی بیش از ۱۸۰ پرونده کمک به مساجد و مراکز فرهنگی شهر قم

سرپرست سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم گفت: بیش از ۱۸۰ پرونده و بالغ بر یک میلیارد تومان مصوبه در جلسه کمیته حمایت از مساجد و مراکز فرهنگی بررسی شد.

حجت‌الاسلام سید احمد طباطبایی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به برگزاری نخستین جلسه کمیته حمایت از مساجد و مراکز فرهنگی شهرداری قم اظهار کرد: اتفاق مبارک در این مسئله تصویب آئین‌نامه حمایت از مساجد و مراکز فرهنگی در شورای اسلامی شهر قم بود.

وی افزود: در این راستا تمام نامه‌های ارسال شده به شهرداری بررسی و در نهایت امر ۱۸۰ پرونده تعیین تکلیف شد، همچنین بیش از یک میلیارد تومان مصوبه داشتیم که در خدمت فعالان فرهنگی قرار بگیرد.

سرپرست سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم تصریح کرد: امید است این مصوبات، بخش کوچکی از حمایت‌ها در مسیر اعتلای فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ انقلابی و دینی را به دنبال داشته باشد.

وی اضافه کرد: در گذشته آئین‌نامه‌ای در حمایت از مساجد و مراکز فرهنگی داشتیم که مورد بررسی مجدد قرار گرفت و در این باره جلسات متعددی در شورای اسلامی برگزار شد.

طباطبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: در نهایت، برای نخستین بار آئین نامه‌ای در ۱۳ صفحه فراهم شد که آئین‌نامه مصوبه شورای اسلامی شهر است و در نهایت از طرف فرمانداری ابلاغ صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: آئین‌نامه قبلی در واقع به صورت مصوب و تصویب شده نبود و داخلی بود، اما امروز آئین‌نامه مصوبی داریم که مورد بررسی قرار می‌گیرد و امتیازاتی داده می‌شود.

دبیر کمیته حمایت از مساجد و مراکز فرهنگی گفت: این آئین‌نامه به جمع‌بندی و مشخص شدن مبالغی که در اختیار فعالیت‌های فرهنگی قرار می‌گیرد، کمک می‌کند.

وی تصریح کرد: همچنین بحث عمرانی مساجد را نیز داشتیم که در این باره جلسه‌ای برگزار شد که در آن ۶ پرونده مورد بررسی قرار گرفت و در این خصوص دبیر کمیته عمرانی مساجد پیگیر این مصوبات است.

کد خبر 683780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.