علی آبادی: مردم باید بدانند ما نیروگاه‌ساز هستیم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: مردم باید بدانند ما نیروگاه‌ساز هستیم و در دنیا ما را به این عنوان می‌شناسند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس علی آبادی عصر امروز _سه‌شنبه هفتم شهریورماه_ پس از بازدید از نیروگاه فولاد مبارکه اصفهان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: نیروگاه و برق زیر ساخت هر توسعه است، واحدی که امروز برای تأمین نیاز فولاد مبارکه تأمین می‌شود بسیار پیشرفته بوده و تجهیزات آن در گروه مپنا تهیه شده است. این نیروگاه از سه واحد تشکیل شده است، دو واحد آن توربین گاز کلاس اف و یک واحد توربین بخار در مقیاس ۳۱۰ مگاوات است. در مجمع این نیروگاه ۹۲۰ مگاوات ظرفیت داشته و در نوع خود یکی از بهترین نیروگاه‌های کشور با راندمان بالاست.

وی افزود: این نیروگاه مجموعاً ۵۸.۵ درصد راندمان داشته و امیدواریم به زودی وارد مدار شود. امروز شاهد پیشرفت این نیروگاه در کمتر از ۱۸ ماه هستیم. مردم باید بدانند ما نیروگاه‌ساز هستیم و در دنیا ما را به این عنوان می‌شناسند.

وزیر صمت گفت: در فولاد مبارکه توسعه کیفی مورد توجه قرار گرفته است. توسعه کیفی اهمیت بیشتری دارد و به دنبال تکمیل زنجیره ارزش فولاد در فولاد مبارکه هستیم. این نیروگاه نیز تولید فولاد را خوداتکا می‌کند، از این جهت باید به فولاد مبارکه تبریک گفت.

علی آبادی اضافه کرد: به مردم اصفهان و مدیران فولاد مبارکه که به سازندگان ایرانی اعتماد کردن تبریک میگویم، امروز عمده تجهیزات به کار رفته در فولاد از داخل تأمین می‌شود که اهمیت زیادی دارد.

وی با بیان اینکه در بخش معدن در کشور پایش به طور کامل انجام نشده و نیازمند اکتشافات جدید هستیم، گفت: فولاد مبارکه از معادن پیشین بهره‌مند است اما این کافی نبوده و پاسخگوی توسعه فولاد مبارکه نیست و نیازمند کشف معادن جدید هستیم.

وزیر صمت تصریح کرد: همکاری‌هایی با فولاد مبارکه در این جهت انجام خواهد شد که مشکل تأمین مواد اولیه این مجموعه را رفع خواهد کرد.

نیازمند توسعه اکتشافات در سطح ملی هستیم

عباس علی‌آبادی عصر امروز _سه‌شنبه هفتم شهریورماه_ در بازدید از پروژه نورد گرم ۲ مجتمع فولاد مبارکه اصفهان، اظهار کرد: خوشحالم از اینکه امروز در اصفهان شاهد فعالیت جدی بخش صنعت برای توسعه صنعت فولاد در پایین دست هستیم، آنچه مهم است زنجیره ارزش افزوده است.

وی افزود: امروز شاهد پروژه‌ای هستیم که از بعد کیفی و کمی وضعیت تولید فولاد کشور را بهبود می‌بخشد و نوید خوبی برای صنایع به ویژه خودروسازی در روزهای آینده است.

وزیر صمت گفت: تا به امروز بیشتر به توسعه کمی توجه می‌شد اما امروز توسعه کیفی و ایجاد ارزش افزوده مد نظر قرار گرفته که اتفاقی مبارک است.

علی‌آبادی اضافه کرد: برای تأمین نیازهای پایه همچون گاز، آب و برق در فولاد مبارکه اقدامات شایسته‌ای انجام شده است. باید در بالادست نیز توسعه داشته باشیم. نیازمند این هستیم که اکتشاف را در سطح ملی توسعه دهیم و ان شالله معادن جدیدی برای تأمین مواد اولیه فولاد داشته باشیم.

مواد اولیه مهم‌ترین دغدغه فولادسازان است

محمدیاسر طیب نیا مدیرعامل فولاد مبارکه نیز گفت: مواد اولیه، دغدغه اصلی فولادسازان است، امروز مسئله آب و برق در حال رفع شدن است و به دنبال ایجاد میدان گازی برای حل مشکل گاز هستیم.

وی تصریح کرد: مواد اولیه و مواد معدنی نیازمند حمایت دولت است.

گفتنی است عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت به همراه جمعی از معاونین و مدیران این وزارتخانه دقایقی پیش برای بازدید از خطوط تولید و طرح‌های توسعه فولاد مبارکه و آئین افتتاح پروژه توسعه پارک‌های انباشت و برداشت این شرکت وارد فولاد مبارکه شدند.

بی نیازی کشور از واردات ورق‌های فولادی ویژه نفت و گاز، تولید ورق فولادی عریض برای تولید لوله‌های انتقال آب، تولید ورق‌های استحکام بالا با وزن کمتر برای ساخت خودروهایی سبک وزن با مصرف سوخت پایین‌تر و ایمنی بالاتر، تولید ورق‌های فولادی ویژه شاسی خودروها و ماشین‌ های سنگین، تولید ورق‌های فولادی با ضخامت کمتر و استحکام بیشتر برای مصارف ساختمانی و صنایع لوله و پروفیل، جلوگیری از عرضه تختال مازاد کشور بدون ارزش افزوده، افزایش تولید ناخالص ملی و ایجاد بازار بین المللی و فرصت صادرات ورق گرم نورد شده با اتکا به اقتصاد درون‌زا و برون‌نگر برای توسعه صادرات غیر نفتی و تنوع بخشیدن به سبد محصولات فولاد مبارکه با توجه به تقاضای روز افزون صنایع داخلی و خارجی از مهم‌ترین ویژگی‌های پروژه نورد گرم ۲ مجتمع فولاد مبارکه اصفهان است.

افتتاح پروژه توسعه پارک‌های انباشت و برداشت فولاد مبارکه

پروژه توسعه پارک‌های انباشت و برداشت، نصب و راه‌اندازی ماشین آلات جدید که منجر به افزایش ذخیره‌سازی کنسانتره و گندله به میزان ۱.۵ میلیون تن و تأمین مواد اولیه برای آهن اسفنجی می‌شود. فاز اول این پروژه امروز افتتاح شد و فاز دوم آن در آبان‌ماه افتتاح خواهد شد.

عضویت در بریکس نشان می‌دهد که مسیر آینده روشن است

عباس علی‌آبادی عصر امروز _سه‌شنبه، هفتم شهریورماه_ در آئین افتتاح پروژه‌های فولاد مبارکه اصفهان، اظهار کرد: همه دولت‌ها در همه جای دنیا، هدف ایجاد رفاه بیشتر و توسعه را دنبال می‌کنند، اما ممکن است نتیجه سیاست‌هایی که اتخاذ می‌شود، رسیدن به این هدف نباشد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران نیز به دنبال آن است که برای مردم رفاه ایجاد کند تا مردم فرصت داشته باشند انسان الهی شوند، انسان الهی براساس قرآن دارای اراده است.

وزیر صمت گفت: در مپنا به دنبال حل مسائل بودیم، برای خلق آینده نیازمند حرکت از مسیر توسعه ثروت هستیم؛ تحریم‌ها تلاش کردند که به اهداف خود نرسیم، اما پذیرفته شدن ایران به عنوان عضو بریکس نشان‌دهنده استقامت جمهوری اسلامی است و نشان می‌دهد مسیر آینده روشن‌تر است.

وی با بیان اینکه امروز در صنعت فولاد نیازمند توسعه کیفی هستیم، اضافه کرد: برای رسیدن به تراز جهانی باید توسعه کیفی مورد توجه قرار گیرد و برای این کار نیازمند نوآوری هستیم.

علی‌آبادی ادامه داد: اغلب فروشنده‌های لوازم خانگی تبلیغ جنس خارجی را می‌کنند، اما محصولات ایرانی کیفیت بسیار بالایی دارد.

وی خاطرنشان کرد: امروز افتخارآمیزترین ساخته دست بشر که توربین گاز است، در داخل کشور تولید و به کشورهای دیگر همچون روسیه صادر می‌شود.

وزیر صمت با تاکید بر اینکه باید خودمان را باور کرده و در صحنه بین‌المللی جایگاه خود را پیدا کنیم، گفت: چالش‌های صنعت فولاد باید پیوسته شناسایی شوند، چالش فعلی فولاد مبارکه تأمین خوراک گاز طبیعی و سنگ است، لازم است این چالش‌ها به سرعت حل شوند.

وی اضافه کرد: ایران یک درصد جمعیت کره زمین و هفت درصد کانی‌های با ارزش را در اختیار دارد که هنوز کشف نشده است، فولاد مبارکه می‌تواند برای کشف معادن جدید اقدام کند.

علی‌آبادی تصریح کرد: نیازمند افزایش بهره‌وری در فولاد مبارکه هستیم، جای تأسف است که ایران جایگاه آخر دنیا در بهره‌وری انرژی را دارد؛ حتماً روش‌هایی وجود دارد که مصرف آب را بیش از این کاهش دهیم.

کد خبر 683765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.