راه‌اندازی کارخانه دستمال کاغذی؛ از میزان سود تا قیمت دستگاه ✅

گرایش به سمت استفاده از محصولات یک‌بار مصرف چند سالی است که با تب داغی در کشور همراه شده است. به ویژه با اظهار نظرهای پزشکی و توصیه‌هایی که گاهاً در فضای مجازی پخش می‌شود.

در واقع استفاده از پتانسیل صنایع سلولزی و بهداشتی کشور می‌تواند ایده‌ای بکر برای کارآفرینان جوان و باتجربه‌ای باشد، که به فکر راه‌اندازی خط تولید محصولاتی مانند ظروف یک‌بار مصرف و دستمال کاغذی هستند و قصد دارند تا شانس خود را برای کسب درآمد از این بازار پرمصرف امتحان کنند. راه‌اندازی کارخانه دستمال کاغذی با توجه به حجم تقاضا بالای این محصول و هزینه‌ای که برای کارفرما به همراه دارد از طرح‌های توجیهی موفق محسوب می‌شود. در ادامه مطلب قصد داریم تا بیشتر به نحوه اجرایی کردن این ایده بپردازیم پس لطفاً همراه ما باشید.

راه‌اندازی کارخانه دستمال کاغذی؛ از میزان سود تا قیمت دستگاه ✅

طرح توجیهی دستمال کاغذی | سود تولید دستمال کاغذی چقدر است؟

قبل از پاسخ به این سوال لازم است بگوییم که مواد اولیه اصلی صنایع سلولزی برای تولید محصولاتی مانند دستمال کاغذی، عبارتند از خمیرهارد وود و سافت وود. موادی که برای تولید کاغذ a4 هم کاربرد دارند و به شکل صادراتی وارد کشور می‌شوند. پس ما با محصولی پرمصرف سرو کار داریم که نزدیک به ۸۰ درصد مواد اولیه آن به کشور وارد می‌شود. حالا اگر نگاه اقتصادی نداشته باشید شاید این طرح را رد کنید و بگویید که با نوسانات ارزی راه‌اندازی کارخانه دستمال کاغذی اصلاً ایده جالبی نیست… اما صبر کنید شاید حرف شما غلط باشد. طبق آخرین آمار سرانه مصرف و تولید دستمال کاغذی در کشور سالانه بیش از ۱۹۰ هزار تن است. علاوه بر این، هزینه تولید دستمال کاغذی هم بیشتر شامل ماشین آلات و نیروی کار می‌شود و این هزینه‌ها در مقایسه با مواد اولیه، سهم بیشتری از هزینه تمام شده دستمال کاغذی را مال خود می‌کنند.

پس اگر شما از بستر لازم برای تولید انبوه دستمال کاغذی برخوردار باشید نگرانی از بابت قیمت مواد اولیه نخواهید داشت. به دلیل این‌که تولید در تیراژ بالا و حجم بالای تقاضای این محصول، باعث ایجاد حاشیه سود چهار الی هشت درصدی به ازای هر بسته دستمال کاغذی برای تولید کننده می‌شود. در واقع اگر شما خط تولیدی مجهز به دستگاه تولید دستمال کاغذی اتوماتیک با تیراژ هزار تا شش هزار بسته در هرشیفت باشید، با یک جمع تفریق ساده می‌توانید متوجه اقتصادی بودن این طرح بر اساس شرایط فعلی کشور شوید. البته سود چهار الی هشت درصدی صرفاً برای بازار داخلی کشور مطرح شده و در صورت گسترش بازار به سمت‌های مرزهای خارجی این میزان مشوقی قوی برای راه‌اندازی کارخانه دستمال کاغذی با افزایش قابل توجه سود دریافتی خواهد بود.

قیمت دستگاه تولید دستمال کاغذی اتوماتیک

برای تخمین قیمت دستگاه تولید دستمال کاغذی اتوماتیک، باید در گام اول به دسته‌بندی این دستگاه‌ها توجه کرد. مانند دستگاه تولید دستمال کاغذی رولی، جیبی و جعبه‌ای رومیزی. همچنین باید دانست که محصول مورد نظر ما از نظر کیفی در چه سطحی قرار خواهد گرفت و چند لایه خواهد بود. همه این ویژگی‌ها باعث می‌شود مجموعه، مشتری هدف خود را در جامعه راحت‌تر شناسایی کند. به طور کلی سفارش خرید دستگاه تولید دستمال کاغذی اتوماتیک برای تولید با تیراژ بالای هزار جعبه در روز مناسب بوده و افراد در صورت علاقه‌مندی می‌توانند از طریق ارتباط با کارشناسان فروش دامون مبنا، بر اساس تیراژ تولیدی، رنگ، نحوه پرس خمیر و برش نهایی دستمال کاغذی از قیمت نهایی آن مطلع شوند.

راه‌اندازی کارخانه دستمال کاغذی؛ از میزان سود تا قیمت دستگاه ✅

مزایای راه‌اندازی کارخانه دستمال کاغذی در کشور

  • ظرفیت بالای تولید نسبت به سرانه مصرف کشور
  • دسترسی به تمام مواد اولیه لازم در بازار
  • امکان تولید در چندین شیفت کاری
  • امکان استفاده از ماشین آلات و تجهیزات تمام اتومات
  • امکان کار در بازارهای صادراتی
  • برخورداری از حاشیه سود مشخص و تضمین شده
  • تنوع و قیمت نسبتاً پایین مواد اولیه دستمال کاغذی

مکانیسم دستگاه دستمال کاغذی

همانطور که اشاره شد انتخاب سیستم مناسب برای تولید انبوه محصولاتی مانند دستمال کاغذی با ابعاد، سرعت و ضخامتی که مدنظر کارفرماست، رابطه مستقیمی دارد. این پروسه شامل دستگاه‌هایی مانند برش، پرینت رنگی، جعبه زن اتوماتیک و در مرحله آخر نوار زن می‌شود که هر کدام انواع مختلفی دارند. استاندارد کلی تولید دستمال کاغذی در کارخانجات در چهار مرحله خمیر، رنگ، پرس و برش خلاصه می‌شود و این مراحل تقریباً در تمامی مدل‌ها یکسان هستند.

به همین جهت در ابتدا، خمیر دستمال کاغذی در چندین نوع تهیه شده و با رنگ سفیدکننده مخلوط می‌شود. تفاوت خمیر بخاطر این است که هر لایه دستمال کاغذی باید ویژگی خاص خودش را داشته باشد. مانند خمیر کاغذ بهداشتی پالپ که بیشتر در تولید نوار بهداشتی و پوشک بچه کاربرد دارد و لایه داخلی آن باید جاذب قوی مایعات باشد. بعد از اینکه رنگ سفیدکننده به مخلوط اضافه شد می‌توان از لیبل‌های شفاف رنگی برای تزئین لایه بیرونی آن‌ها استفاده کرد و در نهایت هم با پرس کردن لایه‌ها رطوبت اضافی محصول را از بین برد.

تولید دستمال کاغذی صادراتی ایده‌آل

یکی از پارامترهایی که تعیین می‌کند طرح مورد نظر ما مانند راه‌اندازی کارخانه دستمال کاغذی توجیه اقتصادی دارد یا نه، بررسی قابلیت صادراتی بودن محصول است. استاندارد یک دستمال کاغذی برای پخش در بازارهای صادراتی شامل سطح صاف و بدون پرز با الیاف یک‌دست و خرد شده است. به شکلی که با گرفتن دستمال در مقال نور خورشید پراکندگی الیاف به طور یکنواخت در سطح دستمال مشهود باشد. به همین جهت اگر با محصولی برمی‌خورید که بوی نامطبوعی دارد و یا لکه‌های زیادی روی سطح آن موقع خارج کردن از جعبه دیده می‌شود، به احتمال زیاد از مواد بازیافتی در تهیه خمیر کاغذ این محصول استفاده شده است. علاوه بر این لایه رنگی انتخاب شده برای دستمال باید ترکیبی از مواد شیمیایی مجاز با ماندگاری ثابت باشد. این ویژگی هنگام تماس دستمال کاغذی با آب به خوبی خود را نشان می‌دهد.

نتیجه‌گیری

راه‌اندازی کارخانه دستمال کاغذی به دلیل وجود تقاضای بالا در بازار مصرفی و امکان دسترسی به ماشین‌آلات تمام اتومات برای تولید انبوه، از ایده‌های قابل اجرا و اقتصادی محسوب می‌شود. در حال حاضر امکان تولید انواع دستمال کاغذی‌های جیبی، رومیزی، حوله‌ای آشپزخانه، توالت، سفره و … برای بازار داخلی کشور وجود داشته و شما در صورت علاقه‌مندی برای کسب اطلاع در خصوص قیمت دستگاه تولید دستمال کاغذی اتوماتیک می‌توانید با کارشناسان شرکت دامون مبنا ارتباط برقرار کرده و راهنمای‌های لازم را در این خصوص دریافت نمایید.

کد خبر 683762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس کامرانی IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
    1 0
    اگه کسی بتواند بادستگاههای مدرن وبه روزراه اندازی کنه !!ان شاالله موفق خواهدشد!!!!