درخواست ۱۳۱ پرونده برای استفاده از شرایط بند «ت» در منطقه ۵ اصفهان ثبت شد

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در اداره مالی و اقتصادی این منطقه با ارسال پیامک و تماس تلفنی با مالکان پرونده‌هایی که شرایط بند «ت» تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲ را دارند، تاکنون ۱۳۱ پرونده، فرایند ثبت درخواست را انجام داده‌اند.

حسین کارگر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص اطلاع‌رسانی قانون رفع مشکل ساختمان‌های دارای رأی قطعی ماده ۱۰۰ اظهار کرد: مالکان ساختمان‌ها و مستحدثاتی که بدون پروانه یا مخالف مفاد پروانه در محدوده شهرها ساخته شده و تا بیست‌ونهم اسفندماه ۱۴۰۰ پرونده آن‌ها در کمیسیون ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها مطرح و منجر به صدور رأی قطعی مبنی بر قلع و قمع (تخریب) شده است، به شرط رعایت اصول سه‌گانه شامل اصول فنی، شهرسازی و بهداشتی، می‌توانند برای رفع مشکل به سامانه «اصفهان من» یا منطقه پنج شهرداری اصفهان مراجعه کنند.

وی با اشاره به صدور بالغ‌بر ۲۴۱ رأی تخریب و تبدیل برای ساختمان‌های متخلف از سال ۱۳۹۵ تا سال ۱۴۰۰ در منطقه پنج شهرداری اصفهان افزود: بند «ت» تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲ فرصتی استثنایی برای رفع مشکل این ساختمان‌ها و مالکان آن‌ها فراهم شده است تا به نفع مردم، مشکل چندین ساله آن‌ها رفع شود.

اجرای بند «ت» تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲ دارای محدودیت زمانی است

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در اداره مالی و اقتصادی این منطقه با ارسال پیامک و تماس تلفنی با مالکان پرونده‌هایی که شرایط بند «ت» تبصره ۶ قانون را دارند، تاکنون ۱۳۱ پرونده، فرایند ثبت درخواست را انجام داده‌اند.

وی با بیان اینکه برای ۹۱ مالک، پرونده تشکیل و ۴۰ پرونده در آستانه تشکیل است، گفت: ۶۵ پرونده تاییدیه از کارشناس و مهندس ناظر را دریافت و سایر پرونده‌ها در حال طی کردن مراحل است، برای ۵۶ نفر فیش صادر و تعداد پنج درخواست رد شده و ۲۶ پرونده در انتظار تاییدیه کارشناس و مهندس ناظر است.

کارگر با بیان اینکه اجرای بند «ت» تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۲ دارای محدودیت زمانی است، خاطرنشان کرد: مالکان ساختمان‌ها با مراجعه به سامانه اصفهان من و وبگاه my.isfahan.ir و مطالعه اطلاعیه مربوطه، در صورت دارا بودن شرایط، درخواست خود را در سامانه ثبت و کد رهگیری دریافت کنند.

وی اضافه کرد: مالکان پس از دریافت کد رهگیری با مراجعه به شهرداری منطقه و ارائه مدارک مالکیت، باید پیگیر درخواست خود شوند و مدارک فنی مرتبط نیز باید به تأیید شهرداری برسد که البته امری زمان‌بر است.

مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان گفت: جریمه تعیین شده در قانون باید تا پایان دی‌ماه سال جاری مطابق برگه پرداخت صادر و به حساب شهرداری واریز شود، در غیر این صورت دوباره به حکم اولیه بازگردانده خواهد شد.

کد خبر 683720

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.