نیاز فعلی جامعه، احیای فرهنگ تعاون و یاری‌گری است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: نیاز فعلی جامعه، احیای فرهنگ تعاون و یاری‌گری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، میثم مداحی امروز _سه‌شنبه هفتم شهریورماه_ در مراسم افتتاح ۳۲ طرح تعاونی با اشتغال‌زایی ۷۷۳ نفر اظهار کرد: ریشه لغت تعاون از یاری و کمک به دیگران است و ازخودگذشتگی و ایثار مفاهیم نهفته درون آن هستند؛ در واقع اصل تعاونی‌ها بر مردم‌محوری و انسان‌محوری است.

وی افزود: بیش از ۱۰ سال است که در جنگ اقتصادی به سر می‌بریم و اگر مقصود، پیروزی در آن باشد، باید با تعاون و ازخودگذشتگی اقدام کنیم. جمعیت استان اصفهان شامل پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر است که ۸۸ درصد آنها در مناطق شهری و ۱۲ درصد دیگر در مناطق روستایی ساکن هستند.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به ثبت ۷ هزار تعاونی در استان و فعال بودن ۳۵۸۰ تعاونی در حوزه‌های مختلف شامل خدمات، صنعت، کشاورزی و مسکن، تصریح کرد: نیاز فعلی جامعه، احیای فرهنگ تعاون و یاری‌گری است.

وی ادامه داد: مدت‌ها است که درگیر جنگ اقتصادی هستیم و تا زمانی که مردم برای حل آن به میدان نیایند این جنگ به ثمر نخواهد رسید. با افتتاح ۳۲ طرح توسط ۵ هزار عنصر سرمایه‌گذار شاهد اشتغال‌زایی ۸۰۰ نفری خواهیم بود.

مداحی با اشاره به شرکت ۲۲۸ تعاونی در جشنواره و کسب امتیاز بیش از ۱۲۵۰ امتیاز توسط ۳۱ تعاونی و کسب بیش از ۹۵۰ امتیاز توسط ۹۸ تعاونی گفت: مردمی کردن اقتصاد و ایجاد اقتصاد مردمی راه برون‌رفت از مسائل و مشکلات اقتصادی است و بهترین الگوی آن تعاونی‌ها هستند.

کد خبر 683669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.