۱۵ کارگاه مرمتی به زودی در کرمان راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون ۲۰ کارگاه مرمتی فعال شده است و ۱۵ کارگاه مرمتی از محل اعتبارات ملی تا چند روز آینده راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، فریدون فعالی _امروز سه‌شنبه هفتم شهریورماه_ با اعلام این خبر اظهار کرد: ۲۰ کارگاه مذکور از محل اعتبارات استانی و در شهرستان‌های کرمان، بردسیر، سیرجان، کوهبنان، بافت و ارزوییه، راور، زرند، و شهربابک ایجاد شده است.

وی افزود: اجرای تمامی این پروژه‌ها بر اساس طرح‌های مرمتی مصوب، با نظارت کارشناسان فنی اداره‌کل میراث‌فرهنگی و توسط مجریان و پیمانکاران مجرب در حال اجرا است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان ادامه داد: با توجه به اینکه مرمت آثار تاریخی از طریق اعتبارات دولتی انجام می‌شود با این وجود تلاش می‌شود از محل اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های معدنی و صنعتی نیز در این زمینه استفاده شود.

فعالی خاطرنشان کرد: استان کرمان دارای هفت اثر ثبت جهانی، بیش از ۸۰۰ اثر ملی و هفت هزار اثر شناخته شده بوده که برای مرمت و بازسازی آنها نیاز به اعتبار کافی است و می‌طلبد دستگاه‌های مرتبط و شرکت‌های صنعتی و معدنی در این زمینه با این اداره‌کل همکاری داشته باشند.

کد خبر 683648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.