ثبت‌نام هوشمند سرویس مدارس آغاز شد + جزئیات

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: اولیا با ورود به سامانه سفیر مهر و تکمیل فرم اولیه، تمام مراحل دریافت سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان را به صورت هوشمند انجام دهند.

شهرام صانعی در گفت‌وگو خبرنگار ایمنا، درباره هوشمندسازی سرویس مدارس اصفهان، اظهار کرد: در شیوه‌نامه سرویس مدارس که توسط سه وزیر امضا و ابلاغ شده است، وظایفی برای آموزش و پرورش و شهرداری در نظر گرفته شده و در آن، آموزش و پرورش به عنوان کارفرما و شهرداری، پیمانکار قلمداد شده است.

وی افزود: پیش از آغاز هر سال تحصیلی، آمار دانش‌آموزان توسط آموزش و پرورش به شهرداری ابلاغ می‌شود و هماهنگی شرکت‌ها و تعیین سرویس، برعهده شهرداری و سازمان تاکسیرانی است.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: در سال‌های گذشته، فرایند تهیه سرویس برای دانش‌آموزان به شیوه سنتی انجام می‌شد که با دشواری‌های بسیار آسایش خانواده‌ها را به مخاطره می‌انداخت، از این رو سال گذشته در کارگروه ماده ۱۸ با همکاری سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی اصفهان تصمیم گرفته شد، پس از استان‌های شیراز و مشهد، سومین کلانشهری باشیم که ایاب و ذهاب دانش‌آموزی را هوشمند می‌کند.

وی گفت: قرارداد طراحی سامانه توسط شهرداری با شرکت مجری منعقد شد و پس از برگزاری جلسات مکرری با فناوری و حراست آموزش و پرورش استان و شهرداری اصفهان در طول تابستان این سامانه با نام «سفیر مهر» از ششم شهریورماه، به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

صانعی اظهار کرد: اولیا می‌توانند با ورود به سامانه ssm.esftaxirani.ir و تکمیل فرم اولیه، تمام مراحل دریافت سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان را به صورت هوشمند انجام دهند.

وی افزود: این برنامه، به شیوه‌ای طراحی شده تا برای تمام اولیا به راحتی قابل استفاده باشد و محاسبه حق‌الزحمه، اقساط هزینه سرویس، پرداخت هزینه توسط خود سامانه انجام خواهد شد.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به آغاز ثبت‌نام هوشمند سرویس مدارس اصفهان، گفت: اولیا دانش‌آموزان تا روز دوازدهم شهریورماه، به مدت یک هفته، فرصت دارند تا با مراجعه به سامانه سفیر مهر، نسبت به ثبت‌نام سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزی اقدام کنند.

وی درباره فعالیت برخی شرکت‌های بدون مجوز، اظهار کرد: ثبت‌نام سرویس مدارس دانش‌آموزان تنها باید از طریق این سامانه انجام شود و سایر مسیرها مورد تأیید آموزش و پرورش نیست و قابل پیگیری خواهد بود و مسئولیت پاسخگویی نیز با مدیر آموزشگاه است.

صانعی با اشاره به اینکه امسال نخستین سال اجرای طرح هوشمندسازی ثبت‌نام سرویس مدارس دانش‌آموزی است و ممکن است سامانه با مشکلاتی مواجه باشد که به مرور، شناسایی و رفع خواهد شد، خاطرنشان کرد: در صورت وجود هرگونه انتقاد، شکایت یا تقدیر اولیا می‌توانند از طریق بخش ارسال تیکت، موضوع مدنظر خود را طرح کنند و این موارد به صورت مستقیم در اختیار بازرسی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی اصفهان قرار خواهد گرفت.

کد خبر 683641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.