در سفر یک‌روزه وزیر کشور به کرمان چه گذشت؟

وزیر کشور هم‌زمان با پنجمین روز از هفته دولت به منظور بازدید و افتتاح پروژه‌های عمرانی و اقتصادی به استان کرمان سفر کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمد وحیدی روز گذشته _دوشنبه ششم شهریورماه_ از طریق فرودگاه بین‌المللی آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی (ره) با استقبال استاندار، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس و سایر مسئولان وارد شهر کرمان شد و در همان آغازین دقایق ورود به دیار کریمان، در جمع خبرنگاران حضور پیدا کرد.

وی با اشاره به وضعیت مطلوب تردد زائران در مرزهای شش‌گانه کشور افزود: تاکنون بیش از دو میلیون نفر برای شرکت در پیاده‌روی عظیم اربعین از کشور خارج شده‌اند که در بعضی مرزها تراکم بیشتر است، بنابراین از زائران خواهش کردیم از مرزهای مختلف سفر کنند تا ازدحام در مرز خاصی نباشد.

در ادامه، وحیدی با همراهی مسئولان استانی به شهرستان رفسنجان رفت و پس از استقبال مسئولان محلی، با مدیران مجتمع مس سرچشمه دیدار و از بزرگترین معدن مس روباز جهان و بزرگترین تولیدکننده مس ایران در شهر سرچشمه واقع در ۵۰ کیلومتری شهر رفسنجان دیدن کرد.

وحیدی در حاشیه افتتاح فاز نخست شرکت ره‌آورد مس از طرح‌های درآمد پایدار شهرداری رفسنجان، از ابتکار و پیشگامی مدیریت شهری برای جذب درآمد از مس سرچشمه ابراز امیدواری کرد و گفت: شهرداری رفسنجان می‌تواند با انتقال بخشی از ظرفیت‌های بلااستفاده، درآمدهایی برای ساخت شهر و توسعه شهرسازی داشته باشد.

وی مس را یکی از اولویت‌های مهم اقتصادی دولت برشمرد و از توسعه این ظرفیت بزرگ برای استحصال منابع درآمدی ارزشمند خبر داد و گفت: مس سرچشمه سالانه تا ۱۳۰ میلیون تن استخراج دارد و این ظرفیت در طرح‌های آینده باید چند برابر توسعه پیدا کند.

وزیر کشور در ادامه سفر به استان کرمان، بعدازظهر روز گذشته وارد شهرستان انار شد و پس از دیدار صمیمی با مسئولان محلی، بیمارستان ۴۲ تختخوابی حضرت ولی‌عصر (عج) انار را افتتاح کرد.

به گفته محسن صالحی، فرماندار انار، طرح بیمارستان ۴۲ تختخوابی شهرستان انار با ۱۵۸ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات دولتی در دو طبقه شامل بخش‌های زنان، داخلی، جراحی، بیهوشی، اطفال، چشم‌پزشکی، ارتوپدی و روانشناسی احداث و تکمیل شده است و طی دو هفته آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

پل تقاطع غیرهمسطح در شهرستان انار با اعتباری بالغ بر ۹۵ میلیارد تومان افتتاح شد

در حاشیه این افتتاحیه، فرماندار انار و نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس با ابراز گلایه از عنوان برخوردار بودن در عین محرومیت در شهرستان، خواستار توجه و بازنگری در شاخص محرومیت از سوی نهادهای بالادستی شدند تا ضمن جذب اعتبارات، سرمایه‌گذاری در شهرستان نیز رونق گیرد.

وحیدی نیز آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های استان کرمان در هفته دولت با اعتباری بالغ بر ۲۷ هزار میلیارد تومان را نشان‌دهنده حرکت رو به جلوی استان دانست و گفت: ظرفیت‌های بزرگ در بخش معدن و کشاورزی به استان کرمان ویژگی خاصی داده است تا با به‌کارگیری و شکوفا کردن هرچه بیشتر آن‌ها رتبه‌های خوبی داشته باشد.

در سفر وزیر کشور به استان کرمان همچنین پل تقاطع غیرهمسطح در شهرستان انار به‌عنوان یکی از پرترددترین مسیرهای ترانزیتی استان کرمان که روزانه بیش از ۲۴ هزار خودروی سبک و سنگین از آن عبور می‌کند، با اعتباری بالغ بر ۹۵ میلیارد تومان افتتاح شد.

وحیدی در ادامه با همراهی مسئولان استانی و نمایندگان مردم در مجلس به شهرستان زرند رفت تا کارخانه کنسانتره سادات سیریز زرند که با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۱۰ هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی احداث شده است، با حضور وی به بهره‌برداری برسد.

پایان بخش سفر وزیر کشور به استان کرمان، حضور در جلسه شورای اداری استان بود که طی آن با فرمان احمد وحیدی، ۱۱۲۳ طرح با اعتباری بالغ بر ۲۷ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در دو بخش دولتی و خصوصی افتتاح یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شد که ۷۹۸ طرح با اعتبار ۴,۹۷۰ میلیارد تومان در حوزه جنوب استان بود.

به گزارش ایمنا، هم‌زمان با برپایی جلسه شورای اداری کرمان، جشنواره شهید رجایی استان با حضور وزیر کشور برگزار شد و دستگاه‌های اجرایی برتر معرفی و تقدیر شدند.

کد خبر 683635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.