حضور پرشور زائران اربعین در خانه پدری + تصاویر

جمعی از زائران اربعین برای اذن گرفتن از امام علی(ع) و شروع پیاده‌روی اربعین به نجف و حرم‌ مولا مشرف شدند، تا جایی که امکان تردد ماشین‌ها از بسیاری از خیابان‌های اطراف حرم وجود ندارد.

به گزارش ایمنا، به طور معمول زائران اربعین قبل از آغاز حرکت به سوی حرم ارباب، به زیارت حرم امام علی (ع) در نجف مشرف می‌شوند و از پدر سیدالشهدا (ع) اذن می‌گیرند تا وارد مسیر مشایه شوند و یک به یک عمودهای نجف تا کربلا را طی کنند.

بامداد امروز در حالی که بیش از یک هفته تا اربعین حسینی باقی مانده است، حرم علوی مملو از زائران بود و زائران برای رسیدن به حرم باید بیش از ۲۰ دقیقه در هر گیت بازرسی توقف می‌کردند، همچنین به دلیل ازدحام جمعیت، نیروهای امنیتی و انتظامی عراق اجازه ورود اتوبوس و مینی‌بوس‌ها را به اطراف حرم نمی‌دادند و زائران مجبور بودند پیاده تا حرم حرکت کنند.

حضور پرشور زائران اربعین در خانه پدری+ تصاویر

خادمان حرم علوی اما سعی داشتند که به خوبی از زوار پذیرایی کنند و بر همین اساس، نصب سایه‌بان و پنکه‌های متعدد در مسیر زائران و ایجاد پله برقی از اقدامات آن‌ها برای سهولت زیارت برای زوار امام حسین (ع) است.

علاوه بر این، همچنان ورودی به ضریح بسته و بانوان امکان حضور در صحن و سرای حرم امام علی (ع) را نداشتند و از دور حرم علوی را زیارت می‌کنند و پشت درها زیارت امین‌الله می‌خواندند.

حضور پرشور زائران اربعین در خانه پدری+ تصاویر

حضور پرشور زائران اربعین در خانه پدری+ تصاویر

حضور پرشور زائران اربعین در خانه پدری+ تصاویر

منبع: فارس

کد خبر 683634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.