فرهنگسرای شهرستان سامان همچنان بلاتکلیف است

نایب‌رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: فرهنگسرای شهرستان سامان حدود ۱۴ سال پیش کلنگ‌زنی و تا پیشرفت ۳۵ درصد آن، اقدام شد، اما در حال حاضر بلاتکلیف رها شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، غلامرضا چهلگردی امروز _سه‌شنبه هفتم شهریورماه_ در جلسه شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: سرمازدگی باغات شهرستان‌های سامان و بن نیازمند چاره‌اندیشی، همت و کمک مدیران استانی است، زیرا این پدیده باعث وارد آمدن خسارت چندین هزار میلیارد تومانی به کشاورزان این شهرستان می‌شود.

وی افزود: فرهنگسرای شهرستان سامان حدود ۱۴ سال پیش کلنگ‌زنی و تا پیشرفت ۳۵ درصد آن، اقدام شد، اما در حال حاضر بلاتکلیف رها شده است، از این رو خواسته مردم این شهرستان تکمیل و تجهیز این فرهنگسرا است.

وی افزود: حدود ۳۰ سال از کلنگ‌زنی و آغاز به‌کار اردوگاه کشوری آموزش و پرورش سامان می‌گذرد، اما هنوز به بهره برداری نرسیده است که خواستار تأمین اعتبار و تکمیل این پروژه هستیم.

نایب‌رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تصریح کرد: صدور اسناد مالکیت معارض توسط وزارت نیرو برای اراضی حاشیه زاینده‌رود که دارای سند مالکیت بنام اشخاص و کشاورزان بود، یکی از موضوعات اساسی مردم شهرستان سامان است و رسیدگی به این موضوع و ابطال سند معارض زمین‌های کشاورزی شهرستان سامان از خواسته‌های به‌حق و قانونی مردم است که درخواست پیگیری از استاندار را دارند.

میری خاطرنشان کرد: تکمیل جاده ساحلی سامان-قراقوش، تکمیل جاده چهارخطه سامان-تیران به عنوان کریدور ورودی استان چهارمحال‌وبختیاری از استان اصفهان، احداث سالن ورزشی با ظرفیت حضور تماشاگران و اعطای مجوز به کشاورزان جهت ساخت اتاقک‌های نگهبانی و انباری در باغات باید در دستور کار قرار گیرد.

وی تاکید کرد: صدور پروانه‌های ساختمانی جهت جلوگیری از متضرر شدن مردم و افزایش درآمد شهرداری‌ها باید تسهیل شود و موانعی همچون الزام به ارائه سند ثبتی تک‌برگ موجب بروز مشکلات عدیده‌ای برای شهروندان، همچنین کاهش شدید درآمد شهرداری‌ها شده است.

نایب‌رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: به‌منظور تعویض ماشین‌آلات فرسوده شهرداری‌ها ضروری است که تسهیلاتی به صورت ویژه اختصاص پیدا کند تا شهرداری‌ها بتوانند ماشین‌آلات خود را به‌روزرسانی کنند و تعداد آن‌ها را افزایش دهند تا خدمات قابل قبولی به شهروندان ارائه کنند.

چهلگردی تصریح کرد: اداره میراث فرهنگی استان هیچ‌گونه طرح جامع گردشگری و بسته‌های سرمایه‌گذاری در استان و شهرستان سامان ارائه نداده است؛ شش سرمایه‌گذار بزرگ به شهرستان سامان دعوت شدند که به دلیل بوروکراسی اداری شدید در استان و نبود بسته سرمایه‌گذاری، حاضر به سرمایه‌گذاری در این شهرستان نشدند.

وی احداث کلینیک تخصصی خیرساز سامان و الحاق قطعه زمین مورد درخواست یک خیر به زمین این کلینیک توسط اداره‌کل راه و شهرسازی استان را خواستار شد.

نایب‌رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری افزود: اعلام ترک کار و قطع بیمه تأمین اجتماعی کارگران و کارفرمایان بخش کشاورزی توسط سازمان تأمین اجتماعی موجب بروز مسائلی برای این افراد شده است، سازمان تأمین اجتماعی تعطیلی کار کشاورزی در فصل زمستان را دلیل این اقدام می‌داند، در حالی که کار باغداری دیگر منحصر به فصل بهار و تابستان نیست، بلکه در ۱۲ ماه سال نیاز به کار و فعالیت دارد که پیگیری تأیید بیمه این قشر در ۱۲ ماهه سال به‌صورت یارانه‌ای از خواسته‌های بحق این قشر است.

کد خبر 683632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.