زائران مایعات کافی بنوشند / تعبیه کانکس‌های سرد در مرزهای کشور

رئیس اورژانس کشور توضیحاتی درباره خدماتی که سازمان اوژانس به زائران اربعین ارائه می‌دهد و توصیه‌هایی برای پیاده‌روی در این مراسم مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جعفر میعادفر امروز _سه‌شنبه هفتم شهریور ماه_ در یک گفت‌وگوی رادیویی با اشاره به اقدامات اورژانس کشور برای سفر بهتر زائران اربعین اظهار کرد: سازمان اورژانس کشور به عنوان مسئول کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین است که علاوه بر نقش خود، هماهنگ‌کننده حوزه‌های بهداشت و درمان ستاد اربعین نیز است، با تمام امکانات و تجهیزات وزارت بهداشت و سازمان‌های همکار وارد میدان شده تا بتواند خدمات خوبی را به مردم ارائه دهد.

وی افزود: هم‌زمان با سایر کمیته‌ها، سازمان اورژانس نیز عملیات خود را از بیست و هفتم مرداد آغاز کرده و همکاران در مرزهای هشت‌ گانه مستقر شدند، همچنین لازم است بدانیم با بیمارستان‌های صحرایی، مراکز درمانی سیار، آمبولانس، اتوبوس آمبولانس و حتی موتورلانس در صورتی که دسترسی سخت و ترافیک باشد در خدمت زائران خواهیم بود.

رئیس اورژانس کشور گفت: مراقبت‌های بهداشتی از ورودی مرزها اعمال می‌شود و اگر افرادی بیماری‌های خاصی داشته باشند، از ورود آنها به کشور ممانعت به عمل می‌آید، در مرزهای خروجی نیز بیماری‌ها رصد شده و اگر مشکلی باشد، نمونه‌گیری و آزمایش‌ها و اقدامات درمانی برای آنها انجام خواهد شد و حتی با مراکز درمانی شهرهای آنها ارتباط گرفته و هماهنگی‌های لازم انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: بحث گرمای شدید هوا یکی از مشکلاتی است که تا سال‌ها در زمان برگزاری مراسم اربعین وجود دارد، بنابراین باید اقدامات لازم برای کاهش مشکلات را انجام دهیم، اولین اقدام‌مان در مرزها ایجاد زیرساخت‌های ثابت درمانی است که در تمام مرزها در نظر گرفتیم تا فضای مناسبی برای خدمت‌رسانی ایجاد شود.

میعادفر خاطرنشان کرد: تعدادی کانکس تحت عنوان کانکس‌های سرد در مسیر دو کیلومتری مرزها که زائران در حال پیاده‌روی هستند، قرار داده و در کنار آن آمبولانس نیز مستقر شده است تا اقدامات درمانی برای افرادی که دچار گرمازدگی شدند، هر چه سریع‌تر انجام گیرد.

وی با اشاره به اینکه افراد باید در مسیر پیاده‌روی اربعین به میزان کافی از مایعات بنوشند، گفت: تا امروز شاهد گرمازدگی نزدیک به شش هزار نفر بودیم که حدود ۱۵۰۰ نفر نیاز به سرم درمانی پیدا کردند، برخی افراد مانند سالمندان، کودکان و زنان باردار آسیب‌پذیر هستند و توصیه می‌کنیم این افراد سفر خود را به اوقات دیگر سال موکول کنند.

رئیس اورژانس کشور اضافه کرد: گرما در ساعات میانی روز به شدت بالا است و در خواست می‌کنم، افراد به گونه‌ای برنامه‌ ریزی کنند که بعد از غروب آفتاب در مرز حاضر باشند تا در صورت معطلی‌های احتمالی در معرض گرمای شدید روز قرار نگیرند.

وی با بیان اینکه بهتر است زائران شب‌ها مسیر را طی کنند و روزها استراحت داشته باشند، افزود: توصیه دیگر این است که زائران به اندازه توان خود مسیر را به صورت پیاده طی و از فشار آوردن به خود و همراهان پرهیز کنند.

کد خبر 683628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.