امکان جذب دانشجو را به دلیل نبود زیرساخت‌های فیزیکی نداریم

سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان فارس گفت: به‌رغم مجوز ارائه شده برای جذب دانشجو معلم در استان، به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های فیزیکی، پذیرش دانشجویان مقدور نیست.

به گزارش ایمنا، کوروش زارع‌شیبانی امروز _سه‌شنبه هفتم شهریورماه_ در نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار کرد: طی سال‌جاری تعداد یک هزار و ۴۹۹ نفر معلم متعهد به خدمت به‌صورت بورسیه از کنکور پذیرش شده است.

وی افزود: بر اساس ماده ۲۸ در سال جاری تعداد شش هزار نفر از فارغ‌التحصیلان سایر دانشگاه‌ها در استان به عنوان مهارت آموز از سوی دانشگاه فرهنگیان پذیرش می‌شوند و در پایان کد استخدام رسمی دریافت خواهند کرد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان فارس اضافه کرد: پذیرش فارغ التحصیلان بر اساس ماده ۲۸ به معنای اشتغالزایی برای هفت هزار نفر نیرو است.

زارع‌شیبانی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۴ قریب به ۱۷ میلیون دانش آموز خواهیم داشت، تصریح کرد: بنا بر آمارهای رسمی اعلام شده در استان فارس با کمبود معلم مواجه هستیم و به‌رغم مجوز ارائه شده در خصوص جذب دانشجو معلم، به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های فیزیکی، پذیرش این دانشجویان مقدور نیست.

وی با اشاره به اینکه بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری دانشگاه فرهنگیان نقطه ثقل آموزش و پرورش است، ادامه داد: قلب و مغز سند تحول، دانشگاه فرهنگیان است و اگر نگاه دسته چندمی به معلم داشته باشیم، گرفتار تبعات بعدی آن خواهیم شد، چراکه در حال حاضر موضوعی که در کشور روی آن بسیار کار شده است، مدارس بی معلم و خانه‌های بدون مادر است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان فارس خاطر نشان کرد: معلم بودن یک هنر و حرفه است و نیاز به مهارت دارد و در این صورت است که می‌توان گفت، آینده‌ای امیدوارانه خواهیم داشت.

استان فارس از ۱۱ استان دیگر هم پذیرش دانشجو دارد، چرا که بعضی رشته‌ها تنها در این استان تدریس می‌شود.

زارع‌شیبانی ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان باهنر و رجایی افزود: با ایجاد مراکز تربیت معلم در سطح کشور تعداد ۱۰۰ هزار نیرو از این مراکز تربیت و فارغ شدند.

وی تصریح کرد: مراکز تربیت معلم در مقطع زمانی به دلیل نگاه هزینه‌ای که به آن داشتند مورد بی‌مهری قرار گرفت.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان فارس با اشاره به جذب دانشجو معلم از سایر استان‌ها، اظهار کرد: در سال گذشته با معضلاتی مواجه بودیم و با توجه به جذب دانشجو که انجام شد و نیاز به فراهم کردن فضای فیزیکی بواسطه شیوع بیماری کرونا نبود، اما با حضوری شدن کلاس‌ها، تنها پذیرش ۵۰۰ نفر صورت نگرفت و در نهایت با همکاری سایر دستگاه که در سطح استان وجود داشت جا نمایی برای دو هزار نفر دانشجو معلم انجام شد.

زارع‌شیبانی افزود: استان فارس از ۱۱ استان دیگر هم پذیرش دانشجو دارد، چرا که بعضی رشته‌ها تنها در این استان تدریس می‌شود.

وی از ارتقای ۲۰ رتبه‌ای این دانشگاه در رتبه‌بندی اداره نظارت و ارزیابی کشوری خبر داد و گفت: در حال حاضر دانشگاه فرهنگیان استان فارس در رتبه هشتم قرار دارد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان فارس با اشاره به بحران نیرو و فرسودگی شغلی افزود: در حال حاضر در مجموعه دانشگاه فرهنگیان ۶۰ پست خالی وجود دارد؛ با توجه به بهبود وضعیت امروز نسبت به گذشته، باید این گفتمان ایجاد شود که ضرورت تشکیل و تأسیس مراکز تربیت معلم بیش از سرای سالمندان است.

وی تأکید کرد: جهش در ساحت‌های تربیتی یکی از اهداف اصلی دانشگاه فرهنگیان بوده است که در این حوزه در سال جاری در رشته‌های مختلف ورزشی، استان فارس توانست در سطح کشور مقام اول تا سوم کسب کند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان فارس با تاکید بر اینکه به دنبال جشنواره‌زدگی نیستیم، افزود: غایت ما در این حوزه تربیت انسان کارآمد است و در این خصوص رسالت آموزش و پرورش این است که این موضوع را ایجاد کند.

کد خبر 683612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.