مهم‌ترین رویدادهای اقلیمی این هفته اروپا

وزش شدید باد و بارش باران از یک سو و بسته شدن مسیر حرکت قطارهای میان فرانسه و ایتالیا از سوی دیگر منجر به ایجاد اختلالات زیادی در کشورهای اروپایی نظیر اسپانیا، ایتالیا و فرانسه شده است. آتش‌سوزی‌های یونان نیز در این بین، همچنان ادامه دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، وقوع سیل‌های پی‌درپی در اسپانیا و ایتالیا مشکلات بسیاری را در زندگی روزمره مردم به وجود آورده و این در حالی است که تردد قطارهای مسافربری بین فرانسه و ایتالیا نیز بر اثر سقوط صخره‌ای عظیم در رشته‌کوه آلپ فرانسه تا پنجشنبه هفته جاری متوقف شده است. محققان از سقوط تخته سنگ بزرگ در منطقه ذکر شده در عصر روز یکشنبه خبر داده‌اند که حجم کلی آن را بیش از ۷۰۰ مترمکعب تخمین زده و مدعی شده‌اند بازگرداندن شرایط به وضعیت عادی، چند روز زمان لازم دارد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که وزش بادهای شدید در سواحل مدیترانه اسپانیا نیز از یکشنبه به وقوع حوادث مختلفی در کشور منجر شده و حتی بسیاری از سفرهای هوایی را نیز کنسل کرده است. مناطق کاتالونیا، والنسیا و جزایر بالتیک نیز از یکشنبه همین هفته به علت بارش شدید باران و حتی تگرگ در وضعیت نارنجی (خطرناک) قرار گرفته و همین امر نیز مشکلات بسیاری را پیش روی زندگی روزمره مردم قرار داده است.

مهم‌ترین رویدادهای اقلیمی این هفته اروپا

قطع درختان بی‌شمار بر اثر بارش باران و وزش باد، وقوع سیل‌های پی‌درپی و وارد شدن آسیب جدی به سازه‌های شهر از مهم‌ترین گزارش‌های ثبت شده از یکشنبه تاکنون در فلانتیکس اسپانیا به دنبال تشدید تغییرات اقلیمی بوده که توقف تردد وسایل نقلیه را در سراسر شهر به دنبال داشته است.

وزش باد در پالمای اسپانیا نیز باعث شکستن لنگر یک کشتی مسافربری به طول ۳۳۰ متر شد و برخورد آن با یک تانکر نفتی را به دنبال داشت که نابودی کامل را برای آن رقم زد.

بارش شدید باران در جزایر بالئاری اسپانیا لغو دست‌کم ۲۴ سفر هوایی را در روز یکشنبه به دنبال داشت و به انباشتگی بیش از ۱۰۰ لیتر آب، به ازای هر متر مربع، در بعضی از بخش‌های کاتالونیا منجر شد که اکنون درگیر خشکسالی هستند.

در ایتالیا نیز ابتدا ناحیه لمباردی در روز شنبه و سپس منطقه لیگوریا در روز یکشنبه وزش‌های شدید باد و بارش باران را تجربه کرد که همین امر به قطع شدن بسیاری از درختان در آن‌ها منجر شد.

جالب است بدانید که آتش‌سوزی‌های اقلیمی یونان نیز همچنان در بعضی از مناطق آن ادامه دارد که البته مدیران در تلاش هستند تعداد آن‌ها را به حداقل برسانند.

مهم‌ترین رویدادهای اقلیمی این هفته اروپا

کد خبر 683602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.