پیکان - سپاهان / گربه سیاه در کمین صدرنشین

هفته چهارم لیگ برتر فوتبال با پذیرایی پیکان از تیم صدرنشین سپاهان ادامه پیدا می​‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته چهارم لیگ برتر فوتبال، تیم‌های پیکان و سپاهان امروز _سه‌شنبه هفتم شهریورماه_ از ساعت ۱۹:۳۰ در ورزشگاه پاس قوامین تهران به مصاف یکدیگر می‌روند.

هفته چهارم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج‌فارس

دیدار تیم‌های پیکان و سپاهان

زمان: سه‌شنبه، هفتم شهریورماه، ساعت ۱۹:۳۰

ورزشگاه: پاس قوامین (تهران)

داور: امیر عرب‌براقی

آخرین رویارویی: سپاهان پنج - پیکان صفر

پخش زنده: شبکه ورزش، شبکه اصفهان

سپاهان و رؤیای چهارمین برد متوالی

شاگردان خوزه مورایس شروع خوبی در فصل جاری داشته‌اند. آنها در ابتدا تیم پرمهره تراکتور را در نقش‌جهان با نتیجه سه بر یک شکست دادند و در ادامه ذوب‌آهن و استقلال را بدون دریافت گل و به ترتیب با دو و یک گل شکست دادند تا کسب ۹ امتیاز حاصل کار سپاهان در سه هفته‌ای باشد که از اصفهان خارج نشدند.

بعد از سه پیروزی متوالی برابر سه تیم خوب این فصل، پیکان حریف بعدی سپاهان خواهد بود، تیمی که در فصول اخیر حداقل یک بار در طول یک فصل سپاهان را شکست داده است و با امتیازاتی که از این تیم گرفته است یا قهرمانی را از این تیم گرفته یا مانع گرفتن سهمیه آسیایی سپاهان شده است.

سپاهان اما برابر پیکان رؤیای چهارمین برد متوالی در ابتدای فصل را در سر دارد. تجربه تلخ فصل قبل به سپاهانی‌ها آموخته است که باید قدر تک‌تک امتیازات را بدانند و بازی با پیکان چه در تهران و چه در اصفهان از آن بازی‌هایی است که تیم قهرمان باید در آن پیروز شود.

آنچه شاید وجه تشابه پیکان با رقیب هفته قبل سپاهان است، بازی تدافعی و دفاع پنج‌نفره رقیب است. سپاهان در دو بازی اول دو تیم هجومی را شکست داد اما برابر استقلال و سبک دفاعی جواد نکونام دچار چالش جدی شده بود و اگر خطای هند ناشیانه مدافع استقلال نبود، مشخص نبود سپاهان در دیداری که کار برایش گره خورده بود، چگونه می‌توانست به گل برسد. حال اگر پیکان نیز با همان کیفیت استقلال برابر سپاهان دست به بازی تدافعی بگذارد، تیم مورایس روز سختی در ورزشگاه پاس خواهد داشت.

رکورددار تساوی مقابل رکورددار پیروزی!

پیکان در حالی برابر سپاهان قرار می‌گیرد که از سه بازی قبلی خود نتیجه‌ای جز تساوی کسب نکرده است. شاگردان رسول خطیبی در پیکان فصل را با تساوی یک بر یک در خانه نساجی آغاز کردند و در ادامه تیم خوب گل‌گهر را در تهران متوقف کردند. پیکان در بازی هفته سوم در خانه صنعت نفت تا آستانه اولین پیروزی فصل پیش رفته بود، اما گل ثانیه پایانی صنعت نفت برد را از تیم خطیبی گرفت.

پیکان در این فصل با هدایت رسول خطیبی به اندازه تیم فصل قبل مجتبی حسینی تدافعی نیست اما بازی برابر سپاهان هر تیمی را مجبور می‌کند به دفاع بیش از حمله بپردازد و بر همین اساس بعید نیست امشب نیز پیکان فوتبالی تدافعی را برابر سپاهان به نمایش بگذارد. پیکان که با آرایش پنج‌دفاعه در بازی‌های اخیر خود نشان داده است، ابتدا به دنبال دریافت نکردن گل است احتمالاً برابر سپاهان با شدت بیشتری دنبال این موضوع خواهد بود و البته در ضد حملات به دنبال ضربه زدن به سپاهان خواهد بود.

عملکرد خوب پیکان در سه بازی اخیر نشان می‌دهد این تیم اصلاً نمی‌تواند حریف دست و پا بسته‌ای برای سپاهان باشد و چه بسا همان‌طور که موفق به امتیاز گرفتن از گل‌گهر شد، از سپاهان هم امتیاز بگیرد. جالب اینکه امروز در یک‌سو تیمی قرار دارد که هر سه بازی را برده است و در سوی دیگر رکورددار تساوی در لیگ یعنی پیکان قرار دارد.

در انتظار رونمایی از جانشین فرشاد

سپاهان در حالی مقابل پیکان قرار می‌گیرد که از بین بازیکنان اصلی خود فرشاد احمدزاده را به دلیل اخراج در بازی با استقلال به همراه ندارد. فرشاد احمدزاده که در این فصل به عنوان هافبک هجومی تیم به میدان می‌رفت، نقش ویژه‌ای در حملات سپاهان داشت اما در روز غیبت او احتمال دارد مورایس از پهلوان یا کاوه رضایی به عنوان بازیکن جایگزین استفاده کند.

ترکیب احتمالی دو تیم به شرح زیر است:

پیکان: ایمان صادقی، امیرحسین صدقی، ایمان اکبری، دانیال جهانبخش، امیر طاهر، علی زارع، سامان نریمان‌جهان، محمدجواد آزاده، منصور باقری، رضا قندی‌پور و ابراهیم صالحی

سپاهان: پیام نیازمند، محمد دانشگر، سیاوش یزدانی، میلاد زکی‌پور، رامین رضائیان، محمد قربانی، محمدجواد حسین‌نژاد، احسان پهلوان، رضا شکاری، رضا اسدی و شهریار مغانلو.

کد خبر 683569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.