اجرای برنامه‌های شهرداری مطابق با خواست شهروندان / کلنگ‌زنی مجموعه بزرگ تفریحی فرهنگی شهر

شهردار نایین با بیان اینکه برنامه‌های خدماتی، عمرانی، فرهنگی و تفریحی مطابق درخواست‌های مردمی اولویت‌بندی می‌شود، گفت: فایل‌های درآمدی شهرداری بی نهایت است و اگر مدیریت شهری بتواند برنامه‌ریزی دقیقی انجام دهد زمینه برای کسب درآمد پایدار بدون فشار بر شهروندان فراهم می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حسن شفیعی شامگاه _دوشنبه ششم شهریورماه_ در نشست خبری مشترک شهرداری و شورای اسلامی شهر نائین اظهار کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری نائین در سیاست‌گذاری کلی نگاه جامعی به تمام امور شهر دارد و نگاه موضعی و برنامه خاص ندارد. تمام برنامه‌های خدماتی، عمرانی، فرهنگی و تفریحی مطابق درخواست‌های مردمی رصد و اولویت‌بندی می‌شود.

وی افزود: مفتخر هستیم که طی دو سال اخیر بخش عظیمی از برنامه‌های در اولویت را به پیش ببریم، یکی از مسائلی که درخواست بسیاری از شهروندان بود و شورای اسلامی شهر نیز بر تحقق آن تاکید داشت، موضوع آسفالت معابر سطح شهر بود.

سال گذشته بیش از ۲۶ میلیارد تومان آسفالت‌ریزی در شهر نائین انجام شد

شهردار نائین با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد آسفالت سطح شهر نیاز به مرمت، بازسازی یا آسفالت‌ریزی دارد، تصریح کرد: مدیریت شهری نائین در راستای رفع عیوب آسفالت معابر شهر موفق بوده و اقدامات خوبی در سطح شهر رقم خورده است.

شفیعی تاکید کرد: روکش آسفالت خیابان‌های جانبازان، حافظ، بهار، سعدی، یخچال محمدیه، قطب محمدیه و نظامی گنجوی که از خیابان‌های عریض شهر است، آسفالت ۲۰ کوچه و معبر و لکه‌گیری محلات سطح شهر از اقدامات شهرداری نائین در سال گذشته است.

وی اضافه کرد: این روند به شدت پیگیری شده و بیش از ۲۶ میلیارد تومان آسفالت‌ریزی فقط در سال گذشته انجام شده است.

شهردار نائین گفت: شهرداری طی یک سال گذشته حدود ۱۶ میلیارد تومان برای آسفالت پرداخت و نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان نیز قیر رایگان از طرف وزارت کشور به شهرداری اختصاص پیدا کرده است.

وی ادامه داد: تمام قیری که در این دو سال در سطح شهر ریخته شد به صورت رایگان تحویل شهرداری شده است که با احتساب نزدیک ۱۰ میلیارد تومان قیر، حدود ۲۶ میلیارد تومان آسفالت‌ریزی تنها در سال گذشته انجام شده است.

مجموعه بزرگ تفریحی و ورزشی به عنوان ورژن ماندگار حوزه رفاهی در شهرستان ایجاد می‌شود

شهردار نائین گفت: از دیگر مطالبات و درخواست‌های مردمی از شورای اسلامی شهر و شهرداری که در اولویت کاری قرار گرفته، موضوع اماکن تفریحی و تفرجگاهی است.

شفیعی ادامه داد: جلسات احداث مجموعه بزرگ چند ده میلیاردی تفریحی، فرهنگی و ورزشی به عنوان ورژن ماندگار و تأثیرگذار شهر و شهرستان در حوزه رفاهی و تفریحی و ویژه استفاده بانوان نائین برگزار شده است و ماه‌های آینده کلنگ‌زنی این طرح انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه یکی از اتفاقاتی که سالیان سال مطرح شده اما به نتیجه نرسیده، اصلاح هندسی ورودی شهر نائین از طرف جاده شهر انارک است، تاکید کرد: پیمان کار جهت ساماندهی ورودی دو منطقه سه‌راه روستای مزرعه امام (ره) و محله محمدیه از سمت جاده انارک انتخاب شده و عددی بالغ بر هفت میلیارد تومان را شهرداری در نظر گرفته که در بحث اصلاح هندسی، تکمیل جداول، احداث ورودی و خروجی به سمت مزرعه امام_بافران و محله محمدیه طراحی نسبتاً خوبی انجام شده است.

شفیعی ادامه داد: طراحی انجام شده به تأیید شورای ترافیک شهرستان نائین و استان اصفهان رسیده است و از امروز پیمانکار شروع به کار کرده است و با توجه به اینکه جاده این ورودی، از جاده‌های مشترک شهر نائین و اداره حمل و نقل جاده‌ای است، قول مساعدی توسط این اداره داده شده است که تا یک ماه آینده روکش آسفالت این جاده مشترک صورت گیرد و در نتیجه یکی از ورودی‌های شهر شکل بهتری به خود می‌گیرد.

آرامستان بهشت کبری نائین دارای وضعیت مطلوبی نیست

شهردار نائین با اشاره به آرامستان بهشت کبری شهر نائین که دارای وضعیت مطلوبی نیست، گفت: سرویس بهداشتی این آرامستان سال گذشته تکمیل شده و سالن تطهیر این آرامستان که در شورای نامگذاری شورای اسلامی شهر و شهرستان به نام سالن تطهیر معراج نام گذاری شده در حال تکمیل است.

شفیعی ادامه داد: ورودی آرامستان پیمانی بیش از دو میلیارد تومان دارد که اکنون مناقصه در حال برگزاری است و شهرداری نائین نزدیک به هشت میلیارد تومان برای اصلاح شرایط آرامستان هزینه می‌کند که در تلاش هستیم تغییرات عمده ورودی آرامستان صورت گیرد و در دهه فجر بتوانیم این سالن را به بهره برداری برسانیم و به مجموعه خدماتی شهری اضافه شود.

یکی از شعارهای مدیریت شهری حمایت از مباحث گردشگری و میراثی است

وی با بیان اینکه شهرداری در هر زمان به پشتوانه شورای اسلامی شهر به درخواست‌ها و دستورات فرماندار و یا اداره میراث فرهنگی شهرستان لبیک گفته است، گفت: یکی از شعارهای این دوره شهرداری و شورای اسلامی شهر، حمایت از مباحث گردشگری و میراثی است و در حضور وزیر میراث فرهنگی در شهر نائین نیز اعلام کردیم که هرکجا میراث فرهنگی در راستای احیای بازار، مرمت قلعه محمدیه قلعه نارین قلعه یا در بازسازی ساباط‌ها قدمی بردارد و یا اعتباری مقرر کند، شهرداری نیز برای حفظ بناهای تاریخی از جام و دل همراهی خود را خواهد داشت.

شهردار نائین با اشاره به عزم جدی شهرداری برای توسعه شهر نائین تصریح کرد: با توجه به اینکه این شهر دارای مشکل کمبود اسکان است و هتل‌ها و محل‌های اقامتی نمی‌تواند پاسخگوی تمام مسافران و گردشگران باشد؛ شهرداری سال گذشته اقدام به بازسازی و مرمت هتل سنتی مشاهیر کرد.

شفیعی با بیان اینکه این تکمیل پروژه پیشرفت ۴۰ درصدی داشته و پیگیر مجوز هتل سنتی نیز هستیم، گفت: تلاش می‌کنیم در سال آینده بهره برداری این هتل سنتی را داشته باشیم و این پروژه می‌تواند در مکان دائم با یک درآمد دائم برای شهرداری در حوزه مؤثر گردشگری، درآمد خوبی را داشته باشد.

زمین والیبال ساحلی در محله محمدیه شهر نائین احداث می‌شود

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شهرداری نائین به آمار ۷۰ درصدی رفع عیب آسفالت‌های شهر نزدیک شده است و طرح هتل مشاهیر، مجموعه بزرگ تفریحی ورزشی و حتی آرامستان نیازمند مساعدت مسئولان استانی در حوزه خدمات شهری است که می‌تواند اتفاقات خوبی را رقم بزند.

شهردار نائین افزود: شورای اسلامی شهر در موضوع نهضت ملی مسکن با شجاعت کامل همراهی کرد و در سال ۱۴۰۰، ۱۵ هکتار به شهر نائین الحاق شد که بواسطه مصوبات کمیسیون ماده ۵ استانداری و طراحی مجموعه توسط راه و شهرسازی اتفاق افتاد و تفاهم نامه‌ای که شورای اسلامی شهر و شهرداری آن را پذیرفتند تا این اتفاق ملی در شهر نائین رقم بخورد.

شعیعی ادامه داد: شهرداری پس از اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان و وزارت راه و شهرسازی به تعهدات خود عمل و به این حوزه ورود پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه کوچک‌ترین موارد در شهرداری شاید کوچک باشد اما در خدمت به مردم این مسئله بزرگی است، گفت: نمونه این مهم، احداث زمین ساحلی در محله پادرخت محمدیه است که با همکاری یک مؤسسه ورزشی، زمین والیبال ساحلی نیز ایجاد می‌شود و شاید رقم این پروژه‌ها کوچک داشته باشد اما با استقبال مردم مشخص می‌شود که ارزش اجرایی بالایی دارد.

کد خبر 683564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.