پاکسازی نقاط آلوده آستارا به منظور مقابله با پشه آئدس

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست آستارا گفت: با توجه به ضرورت پیشگیری از تکثیر و ازدیاد پشه آئدس، نقاط آلوده و بحرانی این شهرستان حفاظت محیط زیست با همکاری شبکه بهداشت و درمان، در حال شناسایی و پاکسازی است.

محمدرضا سلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سازمان حفاظت محیط زیست بر اساس وظیفه ذاتی و رسالت قانونی خود و در جهت هم‌افزایی و همکاری با شبکه بهداشت و درمان آستارا و به منظور جلوگیری از تکثیر و لانه‌گزینی پشه آئدس در نقاط مستعد محیط شهری و روستایی ازجمله آب‌های راکد، مراکز تخلیه پسماند، مانداب و علفزارها را پاکسازی می‌کند.

وی افزود: پشه آئدس در نقاط آبی راکد و مرطوب زیست و تخمریزی می‌کند، بنابراین به تمام متولیان حوزه پسماند و به اتحادیه صنف آپاراتی‌ها و پنچرگیری‌ها که لاستیک‌های کهنه خود را در معابر و در معرض نزولات جوی قرار داده‌اند تذکرات لازم جهت بهسازی و پاکسازی محیط پیرامون ابلاغ شده است.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست آستارا، مدیریت پسماند و پاکسازی نقاط آلوده و آب‌های راکد را لازم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: مأموران اداره حفاظت محیط زیست آستارا به صورت مستمر نقاط آلوده و مستعد تکثیر پشه آئدس را در سطح شهرستان شناسایی و پاکسازی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه به تازگی چندین نقطه از مراکز تخلیه نخاله‌های ساختمانی و پسماندهای کشاورزی و خانگی توسط نیروهای شهرداری آستارا پاکسازی شده است، تصریح کرد: با بهسازی محیط زیست و رعایت موازین بهداشتی، زیستگاه بسیاری از جوندگان، حیوانات موزی و زیانکار و پشه آئدس در سطح شهرستان آستارا به مخاطره خواهد افتاد و زمینه لانه‌گزینی، تخم‌ریزی و رشد و نمو این گونه‌های مهاجم محدود می‌شود.

اسلامی گفت: از همه شهروندان و روستاییان انتظار داریم، در جهت ارتقای سلامت جامعه، حفاظت از محیط زیست و پاکیزه نگه داشتن محیط زندگی با ادارات و نهادهای مرتبط همکاری کنند.

به گزارش ایمنا، بندر مرزی آستارا در منتهی‌الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 683550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.