استقبال پیمانکاران از درخواست مجوز سرویس مدارس کم بوده است

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری آستارا گفت: به دلیل نداشتن صرفه اقتصادی و بالا بودن هزینه‌ها، درخواست مجوز سرویس مدارس از سوی پیمانکاران بسیار کم بوده است.

غلامرضا مصاحب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با وجود اینکه زمان کمی به آغاز سال تحصیلی جدید باقی مانده است، اما تاکنون تنها یک پیمانکار به منظور دریافت مجوز سرویس مدارس به سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری آستارا مراجعه کرده و از درخواست خود انصراف داده است.

وی نداشتن صرفه اقتصادی و بالا بودن هزینه‌های مالی را دلیل استقبال اندک پیمانکاران سرویس مدارس در آستارا برای درخواست مجوز دانست و افزود: در صورت ثبت‌نام نکردن شرکت‌های پیمانکاری، رانندگان سرویس مدارس با دریافت مجوزهای قانونی و پروانه فعالیت تحت نظارت سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری آستارا فعالیت خواهند کرد.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری آستارا، داشتن گواهینامه معتبر رانندگی، معاینه فنی، بیمه‌نامه خودرو، کارت واکسن، گواهی سلامت و نداشتن سوءپیشینه را از مهم‌ترین شرایط رانندگان در طرح ثبت‌نام سرویس دانست و خاطرنشان کرد: پیمانکاران و رانندگان علاقه مند به فعالیت در طرح سرویس مدارس، می‌توانند به سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری آستارا مراجعه کنند.

مصاحب تصریح کرد: فرایند ثبت نام پیمانکاران و رانندگان سرویس مدارس و بارگذاری مدارک در سامانه «سپند» که توسط وزارت کشور به شهرداری‌ها ابلاغ شده است، انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه با بازگشایی مدارس، گشت مشترک سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری و پلیس راهور شهرستان آستارا به صورت روزانه بر فعالیت رانندگان سرویس مدارس نظارت خواهد کرد، تاکید کرد: به والدین دانش آموزان توصیه می‌کنیم برای بهره‌مندی از سرویس مدارس با رانندگان دارای مجوز معتبر سرویس مدارس قرارداد امضا کنند تا در طول سال تحصیلی با مشکلی مواجه نشوند.

رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل شهرداری آستارا با تاکید بر اینکه ساماندهی سرویس حمل‌ونقل دانش‌آموزان هر شهرستان بر عهده کارگروه ماده ۱۸ است، تصریح کرد: نماینده آموزش و پرورش، نماینده شهرداری، نماینده انجمن اولیا و مربیان، نماینده مدیران مدارس و پلیس راهور ناجا از جمله اعضای این کارگروه هستند و مسائل و مشکلات حمل‌ونقل دانش‌آموزان مدارس را بررسی و برای رفع آنها تلاش می‌کند.

مصاحب با بیان اینکه تعیین نرخ سرویس مدارس در هر شهرستان یکی از وظایف مهم کارگروه ماده ۱۸ است، خاطرنشان کرد: اعضای این کارگروه پس از کارشناسی نرخ پیشنهادی حمل‌ونقل دانش آموزان در هر شهرستان، آن را به شورای اسلامی شهر ارائه می‌کند تا پس از کارشناسی مورد تصویب قرار گیرد و در صورت تصویب در شورای اسلامی شهر باید در ستاد تنظیم بازار و هیئت تطبیق فرمانداری شهرستان نیز تأیید شود.

وی ادامه داد: نرخ جدید سرویس مدارس شهرستان آستارا، پیش از بازگشایی مدارس به شهروندان اعلام می‌شود.

به گزارش ایمنا، بندر مرزی آستارا در منتهی‌الیه غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

کد خبر 683536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.