قطار پرسرعت تهران - قم - اصفهان ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه سرعت کار در قطار پرسرعت تهران-قم-اصفهان در حدفاصل قم و اصفهان بهتر کار شده گفت: این پروژه در حال حاضر ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهرداد بذرپاش امروز _دوشنبه، ششم شهریورماه_ در جلسه شورای اداری و شورای مسکن استان قم در تالار کرامت استانداری با اشاره به اهمیت توسعه قطارهای پرسرعت در کشور اظهار کرد: در نظر داریم قطارهای پرسرعت را به سمت دریا و مشهد مقدس توسعه دهیم.

وی با اشاره به اینکه طرح قطار پرسرعت تهران - قم - اصفهان ۱۰ درصد پیش فیزیکی داشته است، افزود: این پروژه در مرحله زیرسازی قرار دارد و اقدامات لازم برای تمدید فاینانس آن نیز انجام شده است.

به گفته وزیر راه و شهرسازی، پروژه قطار پرسرعت تهران مشهد که از مطالبات مجلس شورای اسلامی بود با شرکت دیگری عقد قرارداد خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی با احداث فرودگاه قم موافق است و موافقت اصولی آن در سازمان هواپیمایی کشور صادر شده است، افزود: درباره این پروژه مسئله مهم تأمین مالی است که باید در استان برای آن چاره‌اندیشی شود.

بذرپاش در ادامه جلسه به سخنان شهردار قم درباره پروژه منوریل اشاره کرد و گفت: دولت با تکمیل منوریل موافق است، اما آن‌طور که شهردار قم می‌گوید مسیر این پروژه از ابتدا اشتباه بوده و باید به سمت دیگری برود.

وی تصریح کرد: این پروژه در حیطه کاری وزارت راه و شهرسازی نیست و باید در استان برای آن تصمیم‌گیری شود؛ اگر مجموعه استان به تصمیم واحدی درباره منوریل برسند، وزارت راه و شهرسازی در قالب قراردادهایی برای تکمیل پروژه و تأمین واگن اقدام خواهد کرد.

وزیر راه و شهرسازی خطاب به مسئولان استان قم گفت: بررسی‌های کارشناسانه درباره منوریل را انجام دهید و نتیجه را به شکل صریح و صادقانه مردم را در میان بگذارید.

اثرگذاری فرهنگ اربعین در جامعه

در ادامه این جلسه تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) به بیان مطالبی درباره اهمیت و جایگاه اربعین در فرهنگ تشیع پرداخت.

آیت‌الله سیدمحمد سعیدی با اشاره به اینکه پیام اربعین ایستادگی در برابر ظلم است، اظهار کرد: مکتب عاشورا به ما راه مقاومت و حرکت در مسیر حق در کنار پیروی از ولی را نشان داده است.

پیوست فرهنگی تصمیمات دولتی

سید محمد آقامیری، استاندار قم نیز در این جلسه به بیان آثار روحی و روانی بلاتکلیفی پروژه منوریل در قم پرداخت و با اشاره به اینکه منوریل تنها یک پروژه عمرانی نیست اظهار کرد: تعیین تکلیف این پروژه در اذهان مردم قم اثرگذار خواهد بود.

وی همچنین تکمیل پروژه‌های فرودگاه و بیمارستان هزار تخت خوابی قم را از اهداف مهم دولت دانست و افزود: تمام تصمیم‌گیری‌ها باید با پیوست فرهنگی اجرایی شود.

کد خبر 683534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.