اجرای ۸۵ هزار هکتار عملیات آبخیزداری در استان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان از ۸۵ هزار هکتار اجرای عملیات آبخیزداری و ۱۰۰ هزار هکتار مطالعات آبخیزداری در استان اصفهان خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری اصفهان، همزمان با گرامیداشت هفته دولت و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان پنج طرح عمرانی در شهرستان کوهپایه افتتاح و سه طرح دیگر در حوزه عمرانی و خدماتی کلنگ‌زنی شد.

در پایان این سفر مهران زینلیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به اعتبار ۹۰ میلیارد تومانی طرح‌های افتتاح و کلنگ زنی شهرستان کوهپایه، اظهار کرد: از جمله طرح‌های مهمی که در این شهرستان افتتاح شد می‌توانیم به طرح آبخیزداری شرق کوهپایه اشاره کنیم.

وی افزود: در مجموع حدود ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای طرح‌های آبخیزداری سراسر استان در سال گذشته شده هزینه شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تصریح کرد: ۱۰۰ هزار هکتار سطح اجرای طرح آماده در حوزه آبخیزداری استان داریم که حدود ۸۵ هزار هکتار آن اجرا شده است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح‌های آبخیزداری در جلوگیری از فرسایش خاک و پایدار شدن جریان آب در قنات‌ها تأثیر به سزایی دارند.

زینلیان در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: در دولت سیزدهم توجه ویژه‌ا ی به محرومیت‌زدایی و توسعه‌های روستا محور برای مهاجرت معکوس شده است، در سراسر استان ۴۰۰ طرح آبرسانی روستایی در حال اجرا است که در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسند.

در جریان این سفر، زمین چمن مصنوعی کوهپایه کلنگ‌زنی و سیل بند خاکی تودشک و جاده آسفالت محور روستای فشارک نیز افتتاح شد.

همچنین معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان از کارخانه نوشیدنی زکی تجارت کوهپایه بازدید کرد.

کد خبر 683530

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.