تدوین سند پیش‌نویس برنامه ۱۴۱۰ اصفهان با ۱۲۱ راهبرد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان از تدوین سند پیش‌نویس برنامه ۱۴۱۰ با ۱۲۱ راهبرد خبر داد و گفت: تلاش حداکثری داشتیم تا نخبگان، شهروندان، دستگاه‌های مرتبط علمی و اجرایی استان و مدیران و کارکنان شهرداری در مراحل مختلف فرایند تدوین این برنامه مشارکت کنند.

سعید ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: ارزش‌ها، اهداف کلان، اهداف خرد و راهبردهای برنامه اصفهان ۱۴۰۵ در قالب برنامه ۱۴۱۰ بازنگری و لایحه آن تقدیم شورای اسلامی شهر شده است و در کمسیون‌های مختلف در حال بررسی است.

وی با اشاره به ابتکار مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر در خصوص این برنامه افزود: در یک فراخوان به صورت الکترونیکی از شهراندیشان شامل اساتید دانشگاه، نخبگان، دانشجویان، شهروندان و تمام دغدغه‌مندان نظرخواهی شد و از منتخبان در قالب نشست شهراندیشی دعوت شد تا نظرات خود را در خصوص این برنامه اعلام کنند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان تصریح کرد: نشست برگزارشده نشان از سهم بالای سرمایه علمی و دانشی شهروندان و آگاهی ایشان به مسائل مدیریت شهری دارد که در ابعاد مختلفی شامل حمل‌ونقل، مشارکت، خانواده‌محوری، گردشگری، تاب‌آوری و محیط زیست شهری، نکاتی را به‌منظور بهبود این برنامه ارائه کردند و این پیشنهادها مدنظر تیم مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به مشخص کردن راهبردها و نقاط تمرکزی راهبردی برای سال ۱۴۰۳ ادامه داد: با توجه به افق زمانی در نظر گرفته شده، سند پیش‌نویس برنامه راهبردی ۱۴۱۰ اصفهان ۱۲۱ راهبرد برای کل دوره زمانی برنامه دارد و لازم است برای سال ۱۴۰۳ راهبردهای دارای اولویت مشخص شود.

ابراهیمی با بیان اینکه مطابق الگوهای برنامه‌ریزی هر سال تیم تلاش می‌کند که متناسب با شرایط سازمان نقاط تمرکزی را تعریف کند، گفت: این اقدام برای سال جاری نیز آغاز و اولویت‌ها از بخش‌های مختلف اخذ شده است.

وی اضافه کرد: اولویت‌های نقاط تمرکز استخراج شده در جمع‌بندی‌ها نهایی شده و در تعامل و پس از تأیید شورای اسلامی شهر به عنوان یک سند بالادستی در بودجه ۱۴۰۳ مد نظر قرار می‌گیرد؛ در واقع بودجه متناسب و در تعامل با برنامه ضمن تمرکز بر نقاط اصلی مد نظر مدیریت شهری، تدوین خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان با اشاره به آغاز فرایند استخراج سبد پروژه‌ها برای سال آینده افزود: سعی بر این است که سبد پروژه‌ها متناسب با نقاط تمرکزی در لایه عملیاتی دیده شود؛ در واقع در چارچوب برنامه راهبردی و عملیاتی، خدمات بهتر و با کیفیت‌تری برای شهر و شهروندان اصفهانی ایجاد شده است تا رضایتمندی آن‌ها را به همراه داشته باشد.

وی تاکید کرد: یکی از ویژگی‌های بازنگری برنامه راهبردی اصفهان، مشارکت‌محوری است، از این‌رو تلاش حداکثری داشتیم تا نخبگان، شهروندان، دستگاه‌های مرتبط علمی و اجرایی استان و مدیران و کارکنان شهرداری در مراحل مختلف فرایند تدوین برنامه مشارکت کنند.

کد خبر 683497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.