باید گنج‌های درون دفاع مقدس استخراج شود

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: جنگ تلخی هم دارد اما دفاع مقدس حماسه ملی و دینی کشور ما محسوب می‌شود و باید گنج‌های زیادی را از دل آن استخراج و به آیندگان منتقل کنیم، از سوی دیگر تشکل‌هایی همچون مجمع خبرنگاران و نویسندگان دفاع مقدس و مقاومت می‌توانند در انتشار روایت‌های درست کمک کنند.

‌به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی مجمع خبرنگاران و نویسندگان دفاع مقدس و مقاومت، یاسر احمدوند، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، بر لزوم توجه به تولیدات آثار فاخر در حوزه دفاع مقدس و مقاومت و حمایت از پدیدآورندگان این آثار تأکید کرد.

وی که در دیدار اعضای هیئت مدیره مجمع خبرنگاران و نویسندگان دفاع مقدس و مقاومتسخن می‌گفت، همچنین اظهار کرد: در کنار تولید آثار فاخر در حوزه دفاع مقدس، اجازه ندهیم عده‌ای بخواهند با تحریف واقعیت‌های دفاع‌مقدس، تاریخ پرافتخار ما را به گونه‌ای دیگر روایت کنند، البته فعالان این حوزه هم تحریف‌کنندگان را طرد می‌کنند.

معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: جنگ تلخی هم دارد اما دفاع مقدس حماسه ملی و دینی کشور ما محسوب می‌شود و باید گنج‌های زیادی را از دل آن استخراج و به آیندگان منتقل کنیم. از سوی دیگر تشکل‌هایی همچون مجمع خبرنگاران و نویسندگان دفاع مقدس و مقاومت می‌توانند در انتشار روایت‌های درست کمک کنند.

معاون فرهنگی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه اظهار کرد: جلوه‌های ایثار و مهربانی در دفاع مقدس نمود عینی داشتند و امروزه می‌توانیم با تولید آثار فاخر، این جلوه‌ها را در جامعه بیشتر از پیش ترویج و نهادینه کنیم.

احمدوند گفت: مردم ما در دوران دفاع مقدس پشت سر انقلاب و نظام ایستادند و از تمامیت ارضی کشور دفاع کردند و امروزه انتظار دارند دفاع مقدس به خوبی و براساس واقعیت‌ها روایت و آثار ماندگاری نیز تولید شود، آثار دفاع مقدسی در کنار برخورداری از استانداردهای ادبی و محتوایی مطلوب باید به خوبی هم تبلیغ و شناسانده شوند و یک نشر موفق باید بتواند خودش را با بازار تنظیم کند.

احمدوند گفت: معاونت فرهنگی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی برای کمک به مجمع خبرنگاران و نویسندگان دفاع مقدس و مقاومت در حوزه‌های مرتبط با فعالیت آن آمادگی دارد و همکاری‌های متقابل می‌تواند آثار مطلوبی به همراه داشته باشد.

به دنبال پیگیری بحث ایثار اجتماعی هستیم

پیش از سخنان معاون فرهنگی وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسین زکریائی‌عزیزی؛ دبیرکل مجمع خبرنگاران و نویسندگان دفاع‌مقدس و مقاومت ضمن ارائه گزارش اجمالی از فعالیت‌های این مجمع به ویژه برنامه‌های مربوط به هفته دفاع مقدس، بر آمادگی مجمع برای همکاری‌های متقابل در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت تاکید کرد.

وی با اشاره به برگزاری ۱۳ جشنواره خبرنگاران دفاع مقدس توسط مجمع در ۲۰ سال گذشته، گفت: در کنار توجه خاص به مقوله ایثار و شهادت، بحث «ایثار اجتماعی» را هم پیگیری می‌کنیم و معتقدیم دفاع مقدس مصادیق و الگوهایی را به ما ارزانی داشته است که می‌توانیم با کمک گرفتن از آنها، در راستای حل مشکلات و نهادینه کردن این الگوها کارهای ماندگاری انجام بدهیم.

این نویسنده دفاع‌مقدس یادآور شد: مجمع خبرنگاران و نویسندگان دفاع‌مقدس و مقاومت به عنوان یکی از تشکل‌های رسانه‌ای، توسعه فرهنگ ایثار اجتماعی در سطح جامعه را از اهداف عالیه خود می‌داند و در تلاش است تا با استفاده از ابزارهای نوین رسانه‌ای، این مهم را که ریشه در هشت سال دفاع‌مقدس و فرهنگ عاشورایی دارد در سطح جامعه ترویج داده و فرهنگ‌سازی کند.

زکریائی در پایان افزود: مهمترین دغدغه مجمع تولید آثار فاخر از آن گنجی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری است و ما در تلاشیم تا بتوانیم در شناساندن تاریخ حماسه‌های بی‌بدیل دفاع مقدس بهترین روش‌ها را به‌کار بگیریم و در این مسیر قطعاً حوزه معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌تواند یاریگر خوبی باشد.

کد خبر 683482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.