برنامه هفتم توسعه کشور فصل ویژه‌ای به اقتصاد دیجیتال اختصاص داده است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه دولت سیزدهم نگاه راهبردی به حوزه فناوری و اطلاعات دارد گفت: در برنامه هفتم توسعه کشور فصل ویژه‌ای به اقتصاد دیجیتال اختصاص داده شده است.

به گزارش ایمنا، عیسی زارع‌پور امروز _دوشنبه، ششم شهریورماه_ در جلسه با فعالان حوزه ICT در استان زنجان، با تاکید بر اینکه در دوره جدید، وزارتخانه مسئولیت‌هایی را دنبال می‌کند، اظهار کرد: پروژه فیبر نوری اقدامی زیرساختی برای تضمین ۴۰ تا ۵۰ سال آینده است و آینده دنیای دیجیتال خواهد بود.

وی با اشاره به الکترونیکی شدن امور نسبت به یک دهه پیش افزود: سرعت تحول در این حوزه خارق‌العاده است و بر خط شدن امور یک روند معمول است، کاری که حدود یک دهه قبل در ذهن هم نمی‌گنجید.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه دولت سیزدهم نگاه راهبردی به حوزه فناوری و اطلاعات دارد، گفت: حل مشکلات در این مقطع زمانی نیازمند استفاده از فناوری و اطلاعات است.

وی به تشکیل کارگروه اقتصاد دیجیتال اشاره و تصریح کرد: در برنامه هفتم توسعه کشور فصل ویژه‌ای به اقتصاد دیجیتال اختصاص داده شده است و ارزش این اقتصاد باید چند برابر شده و به ۱۵ درصد برسد.

زارع‌پور راه‌کار حل مشکل اینترنت را توسعه فیبر نوری عنوان کرد و ادامه داد: نوسازی شبکه در لایه‌های مختلف آغاز شده است و در حال حاضر هفت شرکت فعال است و با اضافه شدن مخابرات و چند شرکت دیگر تعداد شرکت‌های فعال در این حوزه به ۱۰ شرکت خواهد رسید.

وی تاکید کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده همه استان‌ها تا پایان کار دولت، به فیبر نوری مجهز می‌شوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه با افزایش سرعت اینترنت با استفاده از فیبر نوری بار ترافیک تلفن‌های همراه کاهش می‌یابد، ادامه داد: نوسازی شبکه امور را برای همه مردم تسهیل خواهد کرد.

منبع: فارس

کد خبر 683459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.