صیانت از محیط زیست با امکانات محدود امکان‌پذیر نیست

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: محیط زیست با چالش‌های زیادی همراه است و صیانت از این نعمت خدادادی با امکانات محدود سازمان به طور کامل امکان‌پذیر نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، یوسف یوسفی _دوشنبه ششم شهریورماه_ در نشستی با تشکل‌های زیست‌محیطی استان مرکزی اظهار کرد: حفاظت از محیط زیست نیازمند تلاش همه دوستداران محیط زیست به‌خصوص انجمن‌های مردم‌نهادی که در این عرصه فعالیت می‌کنند، است.

وی بر تقویت ارتباط با سازمان‌های مردم‌نهاد زیست‌محیطی تاکید کرد و افزود: تحقق اهداف محیط زیست در تعامل و همکاری بیشتر از طریق این تشکل‌ها و حمایت‌های مردمی و ارتقای فرهنگ زیست‌محیطی میسر می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به اینکه مهم‌ترین رسالت تشکل‌های محیط زیستی تغییر نوع نگرش مردم به حوزه‌های مختلف محیط زیست است، گفت: آموزش و ترویج فرهنگ زیست‌محیطی از عوامل اصلی حفظ محیط زیست است و باید این فرهنگ به تمام اقشار جامعه تسری پیدا کند تا تک‌تک افراد جامعه در برابر محیط زیست احساس مسئولیت کنند.

در این نشست با بررسی آخرین وضعیت مباحث محیط زیستی استان، نمایندگان تشکل‌های زیست‌محیطی با بیان دغدغه‌های زیست‌محیطی خود و مشکلات موجود در شهرستان‌های استان، آمادگی خود را برای هرگونه همکاری با اداره کل حفاظت محیط زیست در امر حفاظت بهتر و مؤثرتر از محیط زیست اعلام کردند.

موضوع آلودگی هوا و ریزگردها، مشکلات و موضوعات زیست‌محیطی تالاب میقان، فعالیت صنایع آلاینده استان و طرح‌های ارزیابی زیست‌محیطی استان مرکزی از جمله موضوعاتی بود که در این نشست به آن پرداخته شد.

همچنین در پایان مقرر شد، با بررسی و پیگیری موارد ذکر شده، جلسات و نشست‌های مشترک به‌صورت مستمر و دوره‌ای ادامه داشته باشد.

کد خبر 683442

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.