رویکرد هوشمند شهر فنلاندی برای کشف مهارت‌ شهروندان

شورای شهر تامپره فنلاند با بهره‌گیری از هوش مصنوعی به توسعه ابزاری پرداخته است که با بهره‌گیری از گرافیک‌های مفید، داده‌ها را به‌شکل راهکاری برای توسعه فرصت‌های تحصیلی و شغلی شهروندان مجسم می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر تامپره فنلاند در همکاری با یک استارت‌آپ فنلاندی، ابزاری جدید مبتنی بر هوش مصنوعی به نمایش گذاشته است که توانایی ترسیم داده‌ها و تبدیل آن‌ها به نمایش‌های بصری را دارد. این ابزار به مقامات در تصمیم‌گیری‌های سیاستی و استراتژیکی کمک می‌کند.

مقامات تامپره با بهره‌گیری از این ابزار نقشه‌ای ایجاد کرده‌اند که نشان می‌دهد چه نقاطی از شهر به چه مهارت‌هایی نیاز دارد و چه نوع مشاغلی باید تبلیغ شود تا شکاف‌های مهارتی موجود در این نقاط شناسایی و پر شود. ابزار جدید به مقامات محلی کمک می‌کند تا استراتژی‌هایی متناسب با توسعه اجتماعی و اقتصادی را طراحی و اجرا کنند.

استارت‌آپ یادشده این ابزار را «ChatGPT تجسمی» توصیف کرده است که هنگام مطرح شدن یک سوال، در منابع محلی به جست‌وجوی داده‌های موجود می‌پردازد، سپس یک نقشه مفهومی سلولی ایجاد می‌کند که تجسمی بصری از موارد مختلف هم‌چون در دسترس بودن مهارت‌ها یا نیاز به توسعه فرصت‌های شغلی در مناطق خاص فراهم می‌کند. این نقشه‌ها برای مثال می‌توانند به‌عنوان ابزاری برای یافتن مشخصات مهارت‌ها یا استعدادهای مناسب برای انجام یک فعالیت مشخص، در خدمات استخدامی مورد استفاده قرار بگیرند.

رویکرد هوشمند شهر فنلاندی برای کشف مهارت‌ شهروندان

شورای شهر تامپره اعلام کرد که امروزه نیاز کلی مقامات محلی این است که توسعه شهری را در راستای استراتژی‌های هوشمند دنبال کنند و این امر خود مستلزم تغییر جهت بازار کار و تقاضا برای نیروی کار ماهر است. اینجاست که نقشه‌های مفهومی و هوش مصنوعی در ایجاد یک استراتژی مناسب برای آموزش و توسعه مهارت‌های مورد نیاز برای تامپره آینده به دولت کمک می‌کند.

شورا توضیح داد تصمیم‌گیری بر اساس اطلاعات به‌روز و قابل اعتماد بسیار اهمیت دارد و این نهاد به‌عنوان یک سازمان در نظر دارد با فراگیری دانش و اقدامات عملیاتی در کنار یکدیگر، استراتژی‌های توسعه شهری تامپره را اصلاح و فعال کند و در آینده از آن یک شهر هوشمند کارآمد بسازد.

شورا در همکاری با استارت‌آپ یادشده دو نقشه مفهومی را به‌عنوان ابزاری ایجاد کرده است که نشان می‌دهد در کدام یک از بخش‌ها چه مهارت‌هایی مورد نیاز است و جهت آینده تامپره را طبق اهداف شهر برای توسعه نشان می‌دهد.

کد خبر 683331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.