مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات سنگاپور در مسیر پایداری

همکاری میان نهادها و کمپانی‌های فناوری مختلف در سنگاپور، به‌زودی پایداری مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کمپانی‌های مختلف سنگاپور عزم خود را جزم کرده‌اند تا از طریق اشتراک نوآوری‌ها و رویکردهای سبز خود، مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور را در مسیر رسیدن به پایداری کامل هدایت کنند. این کمپانی‌ها ایده‌های خلاق و سبز خود را برای طراحی دوباره زیرساخت‌های دیجیتالی مرکز به اشتراک خواهند گذاشت و امیدوار هستند که بتوانند از طریق تمرکز بر توسعه رویکردهای دیجیتالی پایدار، تدابیر خود را در سراسر منطقه ترویج دهند و مراکز مهم دیگر کشور را نیز به اجرای اقدامات پایدار تشویق کنند.

مدرن‌سازی زیرساخت‌های دیجیتالی

مشارکت میان کمپانی‌های مختلف سنگاپور به ایجاد دستورالعمل‌ها و توصیه‌هایی کلی برای مدرن‌سازی زیرساخت‌های دیجیتالی کشور با هدف افزایش پایداری و بهینه‌سازی بهره‌گیری همزمان از نرم‌افزارها و سخت‌افزارها منجر خواهد شد و قابلیت اجرای آن در سایر نهادها نیز وجود خواهد داشت. در واقع به دنبال اشتراک ایده‌ها و نوآوری‌های این کمپانی‌ها، فرایندی فراگیر برای ارزیابی، ثبت و رسیدگی به امور اثربخش بر پایداری انرژی و خدمات مربوط به کاهش انتشار گازهای آلاینده توسعه خواهد یافت که نه‌تنها در افزایش پایداری مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور، بلکه برای سبزسازی سایر مراکز مهم سنگاپور نیز قابل اجرا خواهد بود. جالب است بدانید که پیش از این نیز، یعنی در اوایل سال ۲۰۲۳، دولت سنگاپور اولین استاندارد جهانی برای بهینه‌سازی کارآمدی انرژی مراکز داده‌ها در مناطق گرمسیری را راه‌اندازی کرد و توانست از طریق پیاده‌سازی آن نقش مهمی در افزایش پایداری منطقه ایفا کند.

برنامه‌ریزان سنگاپور بر این باور هستند که سبزسازی مراکز داده‌ها، تمرکز استراتژیک آن‌ها در طرح ارتباطات دیجیتالی به‌حساب می‌آید که پایدارسازی مرکز ارتباطات و اطلاعات می‌تواند تا حد زیادی هدف آن‌ها را تحقق ببخشد و سنگاپور را به سردمدار شهرهای منطقه در زمینه ارتباطات پایدار تبدیل کند. بدون شک، پایدارسازی مرکز ارتباطات و اطلاعات سنگاپور می‌تواند زمینه را برای توسعه فناوری‌های پیشرفته‌تر مبتنی بر هوش مصنوعی هموار کند که این امر به سهم خود هوشمندسازی هرچه بیشتر سنگاپور را به دنبال خواهد داشت.

مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات سنگاپور در مسیر پایداری

کد خبر 683317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.