رونمایی از مانچینی امروز برابر هواداران عربستانی

سرمربی سابق تیم ملی ایتالیا به عنوان سرمربی جدید تیم ملی عربستان انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روبرتو مانچینی تنها دو هفته پس از استعفا از سرمربیگری ایتالیا، به‌طور رسمی به عنوان سرمربی جدید تیم ملی عربستان سعودی منصوب شد. این سرمربی ایتالیایی، روز دوشنبه با برگزاری یک مراسم پرزرق‌وبرق به میزبانی شهر ریاض، مقابل هواداران رونمایی خواهد شد.

مانچینی پس از تأیید حضور در سمت جدید خود گفت: «بسیار مفتخرم که عنوان سرمربی تیم ملی عربستان سعودی به من پیشنهاد داده شد. این فرصت بزرگی است تا مربیگری را در کشوری جدید تجربه کنم، به‌خصوص به‌خاطر اینکه این رشته محبوبیت بالایی در آسیا دارد. من قویاً معتقدم که فرهنگ پرشور فوتبال عربستان سعودی و کیفیت ذاتی بازیکنان عربستانی عناصر بسیار مهمی برای موفقیت هستند. حضور برترین بازیکنان در لیگ عربستان نشان‌دهنده پتانسیل رشد در صحنه ملی فوتبال است.

کل جهان به پتانسیل عظیم تیم ملی عربستان سعودی به‌خاطر عملکرد فوق‌العاده آنها در جام جهانی پی برده است. آنها اثر خود را در صحنه جهانی به‌جا گذاشتند، هواداران فوتبال در این کشور را شادمان کرده‌اند و به جاه‌طلبی‌های فوتبال این کشور سرعت بخشیدند. ما پتانسیل پیشرفت بیشتر را داریم. تیم قوی با بازیکنان با استعداد در اختیار گرفته‌ایم‌. من معتقدم اگر سخت کار کنیم، آنچه را که لازم است برای ارتقای بازی خود به‌دست خواهیم آورد.»

مانچینی که دو سال پیش ایتالیا را به سمت یک قهرمانی درخشان در یورو ۲۰۲۰ هدایت کرد، طبق گزارش‌ها پس از امضای قراردادی چهارساله به عنوان سرمربی جدید عربستان سعودی، سالانه ۲۵ میلیون یورو درآمد خواهد داشت. اولین بازی او به عنوان سرمربی، مقابل کاستاریکا خواهد بود که هشتم سپتامبر در زمین خانگی نیوکاسل یونایتد، سنت جیمز پارک، برگزار خواهد شد.

شاهین سبز قرار است روزهای هشتم و دوازدهم سپتامبر طی دو بازی دوستانه، به مصاف کاستاریکا و کره جنوبی برود. اولین چالش بزرگ مانچینی در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ خواهد بود؛ جایی که عربستان در اولین بازی مرحله گروهی، با کامبوج یا پاکستان روبه‌رو خواهد شد.

کد خبر 683287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.