افزایش دندانپزشک‌های تقلبی در بلژیک / وحشت مردم از درمان

گزارش‌ها حاکی از فعالیت روزافزون دندانپزشک‌هایی با مدارک تحصیلی تقلبی در بلژیک و ایجاد وحشت میان مردم از ادامه درمان است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، همه‌روزه بر تعداد دندانپزشک‌هایی با مدارک تحصیلی تقلبی که در کلینیک‌های بلژیک فعالیت خود را آغاز می‌کنند، افزوده می‌شود و همین امر اعتماد مردم را به حضور در مراکز درمانی معتبر نیز کاهش داده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که اغلب این پزشک‌ها اهل رومانی هستند و در درمان‌های خود با مشکل‌های جدی مواجه می‌شوند. در واقع از نظر بسیاری از شهروندان بلژیکی، این افراد هیچ دانشی در زمینه درمان دندان ندارند و تاکنون مشکلات بسیاری را برای بیماران خود به وجود آورده‌اند. همین امر باعث شده است اعتماد شهروندان بلژیکی به کلینیک‌های دندانپزشکی کاهش پیدا کند و مردم حتی از ادامه درمان‌های خود زیر نظر پزشک‌های دیگر نیز خودداری کنند.

نتیجه تحقیقات مختلف حاکی از آن است که بعضی از مؤسسات آموزشی رومانی بدون ضرورت گذراندن دوره‌های آموزشی و صرفاً به ازای دریافت پول برای دانشجویان خود مدارک تحصیلی معتبر صادر می‌کنند که این روند از میان تمام رشته‌ها در رشته دندانپزشکی رواج بیشتری دارد. دندانپزشک‌هایی از این دسته که در کلینیک‌های بلژیک مشغول به کار شده‌اند، حتی از تجویز یک نسخه خیلی ساده برای درمان مشکلات بیماران خود عاجز هستند و بسیاری از آن‌ها نیز اقدام به درمان‌هایی می‌کنند که به نابودی دندان‌های سالم بیماران نیز منجر می‌شود.

افزایش دندانپزشک‌های تقلبی در بلژیک و وحشت مردم از ادامه درمان

حضور داندانپزشک‌های تقلبی از حدود پنج سال پیش در بلژیک مرسوم بوده، با این حال همه‌روزه بر تعداد این افراد افزوده می‌شود و همین امر، پیگیری روند درمان دندان‌ها را توسط شهروندان حتی در کلینیک‌های معتبر نیز با مشکل مواجه کرده است.

اگرچه مدیران بلژیکی از ارائه مدارک تقلبی توسط بسیاری از مؤسسات آموزشی رومانی به ازای دریافت پول آگاه هستند، با این حال کمیته شناسایی مدارک بلژیک، قادر به خودداری از فعالیت دندانپزشک‌های تقلبی رومانیایی در کشور نیست زیرا رومانی بخشی از اتحادیه اروپا به‌حساب می‌آید که مدارک تحصیلی آن به‌طور خودکار معتبر شناخته می‌شود.

گزارش‌ها حاکی از آن است که از حدود پنج سال پیش تاکنون ۲۷ مورد دندانپزشک با مدارک تحصیلی تقلبی در بلژیک شناسایی و با وجود روند افزایشی آن‌ها پیش‌بینی شده است که همواره افراد بیشتری از این دسته در کلینیک‌های سراسر کشور فعالیت خود را آغاز کنند.

کد خبر 683280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.