احتمال افزایش حقوق کارگران در شهریور

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران گفت: منتظریم تا اگر دولت حقوق کارمندان خود را افزایش داد، به عنوان یکی از خواسته‌های جدی و بحق کارگران، پیگیر افزایش حقوق آن‌ها نیز باشیم.

هادی ابوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: همان‌طور که از سوابق سال‌های گذشته مشخص است، هر سال نسبت به میزان افزایش مزد تعیینی، درخواست‌ها و نگرانی‌هایی از سوی انجمن‌های صنفی کارگری وجود داشته است و حتی زمانی که مزد کارگران تعیین شد، اعلام کردیم که این میزان دستمزد کافی نیست.

وی افزود: همچنین در زمان تعیین مزد سال جاری، اعلام کردیم افزایش حقوقی که برای کارگران مشخص شده است، نمی‌تواند با نرخ تورم هم‌خوانی داشته باشد.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با بیان اینکه هنگام تعیین دستمزد کارگران، میزان تورم محاسبه نمی‌شود، گفت: با گذشت سه ماه از سال جدید شاهد افزایش قیمت بسیاری از اقلام مورد نیاز خانوار کارگری هستیم که حقوق و دستمزد فعلی تناسبی با آن ندارد.

ابوی خاطرنشان کرد: با توجه به پایین بودن میزان مزد کارگران پیگیر هستیم برخی تسهیلات برای دستمزد کارگران در نظر گرفته شود، درواقع امسال نیز همچون سال‌های گذشته درخواست‌هایی داشتیم، دائماً در رسانه‌ها و شورای عالی کار باب گفت‌وگو را باز کردیم تا اقدامات تکمیلی در حوزه دستمزدی انجام گرفته و بهبود حداقلی میزان درآمد کارگران اتفاق بیفتاد.

وی با بیان اینکه همان‌طور که دولت کالابرگ الکترونیکی را برای آحاد مردم در نظر گرفته است تا آن‌ها بتوانند از یارانه خرید کنند و کانون انجمن‌های صنفی کارگران، پیش‌تر چنین پیشنهادهایی را داده بود، گفت: پیش از این پیشنهاد شد کالا به صورت غیرنقدی از حقوق و دستمزد کارگران تأمین شود، در واقع چند قلم کالای اساسی را دولت در اختیار کارگران قرار دهد.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران تاکید کرد: بر این اساس پیشنهاد شد کالابرگ الکترونیک بر اساس قیمت‌های پایه که در زمان تعیین حداقل دستمزد در نظر گرفته شد، در اختیار کارگران قرار گیرد، برای مثال هر کیلو گوشت ۱۰۰ هزار تومان باشد و این رقم تا پایان سال نیز ثابت بماند، همین کار را دولت در سیستم کالابرگ الکترونیکی انجام می‌دهد و شهریورماه سال ۱۴۰۰ ملاک تعیین نرخ اقلام اساسی تعیین شده است.

ابوی تصریح کرد: مصوبه‌ای در شورای عالی کار مبنی بر اینکه اگر به هر دلیلی دولت حقوق کارمندان خود را افزایش دهد، بلافاصله جلسه شورای عالی کار تشکیل می‌شود و همان میزان افزایش حقوق بر درآمد کارگران نیز اعمال شود، وجود دارد.  منتظر هستیم تا اگر دولت حقوق کارمندان خود را افزایش داد، به عنوان یکی از خواسته‌های جدی و بحق کارگران، پیگیر افزایش حقوق کارگران نیز باشیم.

کد خبر 683255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.