طرح استفاده از دوچرخه الکتریکی اشتراکی در پلیموث اجرایی شد

اولین مرحله از طرح استفاده از دوچرخه الکتریکی اشتراکی در شهر پلیموث اجرا شده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شورای شهر پلیموث در انگلستان اعلام کرده است که اولین مرحله از طرح جدید کرایه دوچرخه الکتریکی در سطح شهر اجرا شده است.

از تاریخ ۲۱ مارس سال ۲۰۲۳ میلادی، ۱۲۵ دوچرخه الکتریکی برای استفاده عموم مردم در دسترس قرار داده است.

به نظر می‌رسد که دوچرخه‌های الکتریکی و همچنین جایگاه‌های بیشتری در سال ۲۰۲۳ اضافه خواهند شد، زمانی که طرح یادشده به صورت کامل اجرایی شود، دوچرخه‌های الکتریکی در بیش از ۹۰ جایگاه برای اجاره در دسترس قرار خواهند گرفت.

به گفته مقامات شهری، دلیل اجرای طرح استفاده از دوچرخه الکتریکی در پلیموث این است که این شهر چشم‌اندازی روشن و هیجان‌انگیز دارد که افراد زیادی آن را برای مسافرت انتخاب می‌کنند.

این طرح به افراد کمک می‌کند مسافت‌های طولانی را طی کنند و بدون ایجاد آلودگی به محیط کار خود بروند، استفاده از دوچرخه‌های الکتریکی نه تنها به بهبود سلامت و تناسب اندام افراد کمک قابل‌توجهی می‌کند، بلکه میزان انتشار کربن و دیگر گازهای مضر را نیز کاهش می‌دهد.

شورای شهر پلیموث قصد دارند نه تنها تعداد دوچرخه‌های الکتریکی اشتراکی را افزایش دهند، بلکه تغییرات جدیدی نیز در زمینه دسترسی آسان‌تر افراد به این وسیله‌های نقلیه پاک ایجاد کنند. افزایش دسترسی افراد به دوچرخه‌های الکتریکی به ایجاد شهری سبزتر، پاک‌تر و زیست‌پذیرتر کمک می‌کند.

Connect Plymouth نام جدید شبکه امکانات شهر پلیموث است که ۳۰۰ جای پارک مناسب، به همراه نقاط شارژ وسایل نقلیه الکتریکی را ارائه خواهد کرد.

از آنجایی که هدف این شبکه تغییر عادت‌های رفت‌وآمد افراد و آسان‌تر کردن جابه‌جایی آن‌ها است، قراردادی با شرکت Co Cars امضا شده است که طی آن استفاده از خودروهای الکتریکی در پلیموث افزایش پیدا می‌کند.

بدین منظور، شواری شهر پلیموث در مارس ۲۰۲۰ میلادی، مبلغ ۵۱.۲ میلیون پوند بودجه دریافت کرد، در حالی که این مبلغ در سال ۲۰۱۹ میلادی معادل ۷.۶ میلیون پوند بوده است.

کد خبر 683239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.