دولت به تمام نقاط دنیا نگاه متوازن دارد

استاندار زنجان با بیان اینکه دولت به همه نقاط دنیا نگاه متوازن دارد، گفت: وجه تمایز دولت فعلی با دولت قبلی کاهش وابستگی به نفت است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محسن افشارچی امروز _یکشنبه، پنجم شهریورماه_ در جلسه شورای اداری شهرستان ابهر با اشاره به تفاوت دولت سیزدهم با دولت‌های گذشته، اظهار کرد: استفاده از تجارب دولت‌های گذشته اتفاقات جدیدی را رقم زد و دولت سیزدهم از مسیر دولت‌های قبلی درس گرفت.

وی با اشاره به اصلاح ارتباطات با کشورهای همسایه و ارتباط با کشورهای چین و روسیه و عضویت در بریکس افزود: همین ارتباطات باعث گشایش شده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه ایجاد مسیرهای حمل‌ونقل و ایجاد کریدورها از دیگر اقدامات دولت است، اضافه کرد: وجه تمایز دیگر دولت کاهش وابستگی به نفت است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم از انجام کارهای بزرگ ترسی ندارد، گفت: مسکن ملی از مصادیق تلاش‌های دولت است که با جدیت پیگیری می‌شود.

افشارچی از راه‌اندازی بنادر خشک در کشور خبر داد و مذاکره برای ساخت لوکوموتیو و توسعه ارتباطی نیز از دیگر اقدامات دولت ذکر کرد.

وی با اذعان به اینکه مزیت کشور ما تنها نفت نیست، تصریح کرد: کریدور شمال- جنوب به عنوان مهم‌ترین مسیر ترانزیتی کشور در بخش‌های ریلی جاده‌ای و دریایی در حال تکمیل است.

استاندار زنجان به اقدامات دولت در جهت حل مشکلات واحدهای صنعتی اشاره کرد و افزود: مشکلات روغن نباتی جهان به زودی حل می‌شود و نظام گردن کلفتان را پای میز محاکمه می‌آورد.

وی با اشاره به اقدام دولت در بحث گندم گفت: ۳,۱۰۰ میلیارد تومان از مطالبات پرداخت شده است و در بحث پرداخت یارانه نیز دریافتی دهک‌های پایین جامعه افزایش یافته است.

افشارچی با اشاره به اینکه ابهر ۱۶.۵ درصد سهم اقتصاد استان را دارد، گفت: این شهرستان پهنه اصلی توسعه کشاورزی است، استان زنجان به عنوان استان برتر در جشنواره شهید رجایی انتخاب شده و این انتخاب با تلاش مجموعه استانی محقق شد.

کد خبر 683228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.