زیباترین شهرهای دیواری جهان + تصاویر

زیباترین شهرهای دیواری جهان شامل شهر دوبرونیک کرواسی، کبک کانادا، تالین استونی و سمرقند ازبکستان می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بعضی از زیباترین شهرهای جهان با دیوارهایی احاطه شده‌اند که قرن‌ها پیش برای محافظت از آنها در برابر نیروهای مهاجم ساخته شده‌اند. دیواره‌های این شهرها معمولاً سازه‌های عظیمی بودند که بعضی روی تپه‌ها و بعضی دیگر رو به دریاها و اقیانوس‌ها ساخته شدند تا از شهرها در مقابل مهاجمان محافظت کنند. این شهرها امروزه گردشگران زیادی را از گوشه و کنار دنیا به سوی خود جذب می‌کنند. شهرهای افسانه‌ای مانند دوبرونیک کرواسی، کبک کانادا و تالین استونی، با دروازه‌ها و برج‌های نگهبانی مشخص شده‌اند که برخی از این سازه‌ها هنوز پابرجا هستند. برای مثال یک جفت برج مراقبت که در دهه ۱۳۰۰ در شهر تالین ساخته شده است، هنوز هم ورودی شهر قدیمی آن را نشان می‌دهند و منظره تاریخی زیبایی را برای گردشگران تداعی می‌کند. در ادامه به معرفی زیباترین شهرهای دیواری جهان و ویژگی‌های آنها می‌پردازیم:

دوبرونیک، کرواسی

شهر دوبرونیک که بیشتر افراد آن را به خاطر بازی "تاج و تخت" به یاد می‌آورند، توسط بیش از شش هزار فوت دیوارهای قرن سیزدهم احاطه شده است که با قلعه‌های نمادین نقطه گذاری شده‌اند. این شهر قرون وسطایی به خوبی محافظت شده است و دیوارهای آن زیباترین مناظر کرواسی را به تصویر می‌کشند. شهر دوبرونیک که در ساحل دریای آدریاتیک قرار دارد، دارای شانزده برج، سه قلعه، و شش سنگر است و آثار تاریخی بسیاری را در خود جای می‌دهد؛ این موضوع باعث شده است افراد زیادی از سراسر جهان برای دیدن جاذبه‌های گردشگری بی نظیر آن به این شهر زیبا سفر کنند.

زیباترین شهرهای دیواری جهان+ تصاویر

کبک، کانادا

کبک، یکی از بزرگ‌ترین شهرهای کانادا است که دیوارهای سنگی این شهر بین سال‌های ۱۶۰۸ و ۱۸۷۱ ساخته شده است و شامل چهار دروازه، سه برج و قلعه کبک می‌شود که زمانی مهم‌ترین قلعه بریتانیا در این قاره به شمار می‌رفت. دیوارهای شهر کبک، مناظر شگفت انگیزی از رودخانه سنت لارنس و کلیسای جامع نوتردام را به تصویر می‌کشد.

زیباترین شهرهای دیواری جهان+ تصاویر

تالین، استونی

دیوارهای قرن سیزدهمی پایتخت استونی، در زمان‌های قدیم یکی از قوی‌ترین سیستم‌های دفاعی شمال اروپا محسوب می‌شد. بیش از نیمی از این دیوارها شامل ۲۶ برج، دو دروازه کامل و دو دروازه جزئی شهر، هنوز دست نخورده باقی مانده است. نام شهر تالین به خاطر داشتن این دیوارها و دیگر جاذبه‌های تاریخی، به عنوان شهر قدیمی قرون وسطایی در فهرست میراث جهانی یونسکو آورده شده است.

زیباترین شهرهای دیواری جهان+ تصاویر

سمرقند، ازبکستان

این شهر که در مرکز شرقی ازبکستان قرار دارد، نخستین شهر پذیرای مهاجران در ۱۵۰۰ سال قبل از میلاد حضرت مسیح (ع) بود. همچنین سمرقند، یکی از قدیمی‌ترین شهرهای آسیای مرکزی و یکی از توقفگاه‌های اصلی در مسیر راه ابریشم بود. در زمان‌های قدیم شهر سمرقند توسط اسکندر مقدونی تسخیر و توسط چنگیزخان ویران شد. امروزه ویرانه‌های این شهر بازسازی شده است و بسیار مدرن‌تر از آنچه هست، احساس می‌شود. سمرقند بیشتر به‌خاطر معماری اسلامی‌، گنبدهای فیروزه‌ای و مساجد زیبای خود در دنیا معروف است و هنوز بعضی از دیوارهای قدیمی شهر باقی مانده است.

زیباترین شهرهای دیواری جهان+ تصاویر

تولدو، اسپانیا

دیوارهای شهر تولدو، توسط رومیان باستان ساخته شده است و هر چه به آنها نزدیک تر می‌شوید، ترسناک‌تر و باشکوه‌تر به نظر می‌رسند. امروزه تولدو، یکی از پربازدیدترین شهرهای اسپانیا است که در کوچه‌ها و خیابان‌های آن، جمعیت زیادی از مردمان محلی و گردشگران به چشم می‌خورد. همچنین تولدو یکی از زیباترین و قدیمی‌ترین شهرهای دیواری دنیا به شمار می‌رود و نام آن به عنوان یکی از ارزشمندترین مکان‌ها در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

زیباترین شهرهای دیواری جهان+ تصاویر

کد خبر 683211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.