ترافیک باعث دیر رسیدن خودرو حامل تشک نجات شد

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: متاسفانه به علت تجمع شهروندان و ایجاد ترافیک در محل حادثه اقدام به خودکشی یکی از شهروندان، خودرو حامل تشک نجات پس از پرت شدن این شهروند به محل حادثه رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هادی عیدی پور عصر امروز _ یکشنبه پنجم شهریور_ در خصوص اقدام به خودکشی یکی از شهروندان شهر شیراز اظهار کرد: ظهر امروز رأس ساعت ۱۲:۲۷ یک مورد اقدام به خودکشی در بلوار پرستار در ساختمان تجاری تفریحی نگین فارس به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اعلام شد.

وی افزود: تیم‌های عملیاتی از ۵ ایستگاه به همراه تشک نجات و تیم نجات ارتفاع و دو تیم امداد و نجات و تیم بانوان آتش نشان به محل حادثه اعزام می‌شوند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز ادامه داد: حضور اولین تیم به محل حادثه ۳ دقیقه و ده و ثانیه بوده است و بر اساس دستور العمل‌های که در خصوص این نوع حوادث داریم ابتدا شخص را به آرامش دعوت می‌کنیم.

عیدی پور افزود: این شخص در ساختمان هشت طبقه یک مجتمع تجاری تفریحی در طبقه پنجم در قسمت نمای ساختمان مشرف به بلوار پرستار خود را در وضعیت نا ایمن و نا پایدار قرار داده بود و هر لحظه امکان سقوط این خانم وجود داشت.

وی تصریح کرد: تیم‌های عملیاتی همزمان با شخص صحبت داشتند و دریافتند که انگیزه این خانم از این اقدام شخصی و موضوعات خانوادگی از جمله طلاق مطرح بود.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز افزود: کارگاه عملیات نجات در قسمت پشت بام این ساختمان بر پا شد و فضای برپا کردن تشک نجات در قسمت پایین صورت گرفته بود اما تشک نجات همزمان با رسیدن خودرو در مرحله حادثه و بر پا کردن آن و فضای ایمن در این ساختمان متأسفانه شخص خود را به سمت پایین پرتاب کرد.

عیدی پور ادامه داد: همزمان با این عملیات تیم‌های نیروی انتظامی در محل حادثه حضور داشتند و این شخص به تیم عوامل اورژانس تحویل داده شد و به مراکز درمانی انتقال داده شد.

وی خاطر نشان کرد: برداشت ما از حادثه و اظهارات فرماندهان که مستقیماً با شخص گفت و گو داشتند انگیزه کاملاً شخصی و خانوادگی بوده است.

عیدی پور در خصوص دیر رسیدن تشک نجات، گفت: تشک نجات سازمان آتش نشانی در ایستگاه شماره ۱۲ ساحلی و بر روی یک خودرو ایسوزو قرار گرفته است و تنها یک دقیقه پس از تماس با ۱۲۵ خودروی حامل تشک نجات به سمت حادثه اعزام می‌شود.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تصریح کرد: با توجه به طول مسیر انتخاب بهترین مسیر صورت گرفت اما با توجه به اعلام ساعت حادثه و بار ترافیکی که در این ساعت وجود داشت خودروی حامل تشک قریب به ۵ دقیقه در خیابان ساحلی در ترافیک معطل می‌ماند و زمان را از دست می‌دهد.

عیدی پور افزود: خودرو حامل تشک نجات از میدان احسان تا مجتمع نگین طرف ۸ دقیقه طی مسیر می‌کند و ترافیکی که بواسطه وقوع این حادثه ایجاد شده بود و متأسفانه ضعف فرهنگی که از سوی مردم وجود دارد که در زمان وقوع حادثه تجمع می‌کنند و ترافیک ایجاد می‌کنند موجب شد تا خودرو حامل تشک بعد از ۸ دقیقه به محل حادثه برسد که در آن زمان، وی خود را به سمت پایین پرتاب کرده بود.

کد خبر 683206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.