۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹
نرخ خوراک بورس را سبز رنگ کرد

بازار امروز توانست یک پرواز ۵۸ هزار واحدی را ثبت کند و اتفاق بسیار مثبت امروز نیز ارزش معاملات نزدیک به ۱۰ هزار میلیارد تومان بود، این نشان از ورود نقدینگی تازه نفس به بازار است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، روند مثبت شهریور، امروز هم ادامه داشت، البته عملکرد شاخص کل نسبت به هم وزن بهتر بود. برای سهام کوچک‌تر معمولاً رشد با یک فاصله زمانی نسبت به بزرگان بازار انجام می‌شود، در واقع ابتدا باید نسبت به شرایط مطلوب بازار کسب اطمینان کنند، سپس با سرعت بیشتری رشد کنند، بازار امروز توانست یک پرواز ۵۸ هزار واحدی را ثبت کند و اتفاق بسیار مثبت امروز نیز ارزش معاملات نزدیک به ده هزار میلیارد تومان بود، این نشان از ورود نقدینگی تازه نفس به بازار است.

روز گذشته اشاره شد که پایدار صف ایران‌خودرو تضمین رشد بازار است، امروز با عرضه صف خرید سهام ایران‌خودرو مابقی بازار هم با فشار فروش همراه شد و پیش بینی می‌شود بازار فردا کمی متعادل‌تر باشد، در بازار امروز حجم معاملات به ۱۷ میلیارد برگه سهم رسید، نمادهای فملی، فولاد، شستا، شپنا، فارس، شبندر و وغدیر بیشترین تأثیر مثبت را گذاشتند، شاخص کل امروز در محدوده دو میلیون ۵۱ هزار واحد قرار گرفت.

در بازار فرابورس با رشد ۵۵۴ به محدوده ۲۶ هزار واحدی رسیدیم و ارزش معاملات این بازار برابر با پنج هزار ۳۰۰ میلیارد تومان رسید، حجم معاملات برابر با شش میلیارد ۴۵ میلیون برگه سهم بود، نمادهای اریا، وسپهر، صبا، خاور، هرمز، زاگرس و شگویا بیشترین تأثیر مثبت را داشتند.

علت اختلال در سامانه معاملاتی بورس تهران

علی حسنی، مدیرعامل شرکت مدیریت فناوری بورس تهران در رابطه با علت اختلال پیش آمده سامانه معاملاتی در ابتدای ساعت معاملات، گفت: یک بروز رسانی در سامانه معاملاتی در حال انجام بود، اما با توجه به بروز وقفه در روند معاملات تصمیم بر این شد تا سامانه به حالت قبل بازگردد و این اقدام در ساعت مناسب‌تری انجام شود، گفتنی است که این بروز رسانی نیز مربوط به ساعت‌های پیش از شروع معاملات بود اما متأسفانه اثر جانبی آن موجب بروز وقفه در روند معاملات شد.

وزیر اقتصاد: منتظر اخبار خوب باشید

سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، در پاسخ به سوالی مبنی بر آنکه وعده ترمیم بازار بورس در دولت سیزدهم به کجا رسید؟ و چرا همچنان بازار شاهد نوساناتی است پاسخ داد: تا روز یکشنبه اخبار خوبی که برای صنایع بورسی کشور وجود دارد را ارائه خواهیم کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر جمع‌بندی نهایی بین وزارت خانه‌های (نفت، صمت و غیره) که با صنایع بورسی مرتبط هستند انجام شده است و وضعیت فولادی‌ها و پتروشمی‌ها بررسی شد. اتفاق نظر روی یک بسته پیشنهادی است که من به شخصه خوش‌بین هستم تا روز یکشنبه اخبار خوب آن ارائه خواهد شد.

نمای بازار

شاخص کل (درصد ۲.۹)

شاخص هم وزن: (درصد ۲.۲)

۴۸۹ نماد مثبت ۱۳۵ نماد منفی

۵۹ نماد صف خرید ارزش ۰.۲۳ همت

۳۱ نماد صف فروش ارزش ۰.۱۸ همت

حجم

ارزش معاملات: ۷.۹ همت

قدرت خرید: ۱.۱

انتقال حقوقی به حقیقی: ۰.۶ همت

نسبت‌ها

ارزش بازار بورس: ۷.۱ هزار همت

نسبت p/e بورس و فرابورس : ۸.۱

نسبت p/d بورس و فرابورس : ۱۲.۱

نسبت p/b بورس و فرابورس : ۳.۵

نسبت p/s بورس و فرابورس : ۲

پارامترهای مؤثر

دلار آزاد: ۴۹,۰۰۰ تومان

دلار حواله: ۳۷,۵۰۰ تومان

نفت برنت: ۸۵ دلار

مس: ۸۳۶۷ دلار

انس طلا: ۱۹۰۴ دلار

طلای ۱۸ عیار: ۲.۳ میلیون تومان

سکه امامی: ۲۷.۸ میلیون تومان

بیت کوین: ۲۶۰۲۰ دلار

نرخ بهره: ۲۳.۵۳ درصد

نقشه بازار

نرخ خوراک بورس را سبز رنگ کرد

کد خبر 683181

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.