برداشت غیرمجاز ۳ میلیاردی از حساب شهروندان از طریق اسکیمر

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر از شناسایی و دستگیری کلاهبرداری که از طریق کپی کردن کارت‌های بانکی تعدادی از شهروندان، اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب آنها کرده بود، خبر داد.

سرهنگ غلامرضا براتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه از حساب بانکی آنها مبالغی به صورت غیرمجاز و بدون اطلاع، برداشت شده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی‌شهر قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات تخصصی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد فرد کلاهبردار با کپی کردن کارت بانکی مالباختگان از طریق اسکیمر، اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب شهروندان کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی‌شهر با بیان اینکه کارشناسان پلیس فتا با بررسی‌های تخصصی و علمی در فضای سایبر هویت متهم را شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی وی را در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر کردند، تصریح کرد: متهم در تحقیقات اولیه پلیس به بزه ارتکابی اعتراف کرد و سه میلیارد ریال برداشت غیرمجاز وی از حساب شهروندان، به مالباختگان بازگردانده شد.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام‌رسان‌های موبایلی، موضوع را به وبگاه پلیس فتا در فضای مجازی به نشانی cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش دهند.

کد خبر 683169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.