برداشت ۳۰۰ میلیونی از کیف پول الکترونیک شهروند اصفهانی

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان از شناسایی فردی که به عنوان تعمیرکار تلفن همراه با دسترسی غیرمجاز به اطلاعات شخصی و مالی یکی از شهروندان اقدام به برداشت ارزهای دیجیتال وی کرده بود، خبر داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با دریافت شکایت از شهروندی مبنی بر اینکه از کیف پول الکترونیکی وی، معادل ۳۰۰ میلیون ریال ارز دیجیتال به صورت غیرمجاز و بدون اطلاع وی برداشت شده است، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: با تحقیقات تکمیلی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد که شاکی تلفن همراه خود را جهت تعمیر به یک تعمیرکار غیرمجاز سپرده و اطلاعات شخصی و مالی وی از جمله نام کاربری و رمز عبور کیف پول الکترونیکی در تلفن همراه ذخیره بوده است.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: طی اقدامات فنی و پلیسی مشخص شد این تعمیرکار با دسترسی به اطلاعات موجود در تلفن همراه مشتری، اقدام به انتقال رمزارزهای موجود در کیف پول مالباخته کرده است.

وی با اشاره به شناسایی متهم و انجام اقدامات تخصصی برای دستگیری متهم خاطرنشان کرد: فعالیت در حوزه بازار رمز ارزها مستلزم آگاهی کامل نسبت به آن و تأمین امنیت کیف پول‌های دیجیتال است و نداشتن دانش و آگاهی کافی در حوزه رمز ارزها موجب شده که اطلاعات کاربران در این حوزه به راحتی در دسترس دیگران قرار گیرد و منجر به کلاهبرداری شود.

سرهنگ مرتضوی ادامه داد: هرگونه دسترسی غیرمجاز به اطلاعات خصوصی دیگران جرم تلقی می‌شود و برابر قانون با مجرمان برخورد خواهد شد، شهروندان نیز در صورت مواجهه با هرگونه مورد مشکوک، مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

کد خبر 683165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.