اجرای طرح مدیریت معتادان بی‌بضاعت در ۷ شهرستان استان کردستان

معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان کردستان گفت: طرح مدیریت معتادان بی‌بضاعت در هفت شهرستان در حال اجرا است و با اجرای این طرح تاکنون ۴۰۰ نفر از معتادان تحت حمایت بازتوانی قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل بهزیستی کردستان، ناصر کریمیان اظهار کرد: طرح مدیریت معتادان بی‌بضاعت در ۷ شهرستان استان کردستان با هدف ارتقای سطح کیفیت زندگی و جامعه‌پذیری افراد در حال بهبود، شناسایی نیازها و اولویت‌بندی فرد در حال بهبود و خانواده وی، بهبود بخشیدن به تداوم مراقبت و درمان، ایجاد محیطی امن و حمایت از سبک زندگی بدون مواد برای افراد در حال بهبود و بی‌بضاعت اجرا می‌شود.

وی افزود: در این طرح در کنار هر معتاد با توجه به وضعیت روانی، خانوادگی و درمانی، مددکارانی به عنوان تسهیل‌گر حضور داشته و اقداماتی را با هدف بازگشت فرد به خانواده و بازتوانی و ارتقای سطح کیفیت زندگی آن‌ها انجام می‌دهند.

معاون توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان کردستان ادامه داد: استان کردستان این طرح را سال ۱۴۰۱ در ۷ شهرستان و از طریق مددکاران ۱۳ مرکز به اجرا در آمد که در قالب این طرح ۴۰۰ نفر از معتادان تحت حمایت بازتوانی قرار گرفتند.

وی گفت: در این مراکز مددکاران حرفه‌ای فرآیند هماهنگ برای سنجش وضعیت، برنامه‌ریزی، تسهیل‌گری، ارجاع به واحدهای ارائه دهنده خدمات، مشاوره و حمایت‌یابی را در زمینه امکانات و خدمات اولیه به معتادان بهبودیافته انجام می‌دهند.

کد خبر 683126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.