هر ۲ روز یک روستا از نعمت گاز بهره‌مند می‌شود / گازرسانی به ۸۴۶ واحد صنعتی استان فارس

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس گفت: در دولت سیزدهم هر چهار ساعت به یک‌ صنعت، هر دو روز به یک روستا و هر سه ماه به یک شهر گازرسانی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی اکبر میدانشاهی امروز _یکشنبه پنجم شهریورماه_ در نشست خبری خود با خبرنگاران، به تشریح پروژه‌های مورد بهره‌برداری در هفته دولت پرداخت و اظهار کرد: در این ایام ۹۳۶ پروژه با اعتباری بالغ بر دو هزار و ۲۰۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: پروژه‌های گازرسانی به دو شهر، ۶۳ روستا و ۳۳۰ واحد صنعتی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس خاطرنشان کرد: در هفته دولت همچنین عملیات اجرایی گازرسانی به ۴۱ روستا با بیش از ۵۰۰ طرح آغاز خواهد شد و در پایان عملیات بیش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ خانوار از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

میدانشاهی با تاکید بر اینکه در هفته دولت پروژه‌ها در قالب بهره‌برداری، کلنگ‌زنی و اجرا خواهد بود، اضافه کرد: از مجموع ۱۲۲ شهر استان به ۱۱۹ شهر گازرسانی شده بود و طی دو سال گذشته تا به امروز چهار شهر دیگر از نعمت گاز بهره‌مند شدند و جهش گازرسانی در استان به ۹۹ درصد رسید.

وی با اشاره به وضعیت گازرسانی به روستاهای استان فارس، گفت: در حال حاضر ۲ هزار و ۵۰۸ روستا مشمول گازرسانی هستند که از مردادماه سال ۱۴۰۰ تا مردادماه سال جاری، به ۲۳۸ روستا گازرسانی شد و تعداد روستاهایی که از نعمت گاز بهره‌مند شدند به ۲ هزار و ۴۳۹ روستا رسید.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس با اشاره به پوشش ۹۸ درصدی گازرسانی در سطح روستاهای استان تاکید کرد: در هفته دولت سال جاری گازرسانی به چهار شهر جویم، رستاق، دهکویه و عماد شهر انجام می‌شود.

میدانشاهی ابراز امیدواری کرد: تا پایان سال جاری تمام روستاهای مشمول گازرسانی، از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.

بهره‌مندی ۸۸ درصد واحدهای صنعتی استان از گاز

اقدام جهادی در حوزه گاز رسانی به صنایع از دیگر موضوعات مورد اشاره مدیرعامل شرکت گاز استان فارس بود. وی افزود: طی دو سال گذشته، عملیات گازرسانی به هزار و ۵۰۶ صنعت استان صورت گرفت و بیش از ۸۸ درصد صنایع استان از گاز بهره‌مند شدند.

میدانشاهی تاکید کرد: از ۹۴۳ صنایع باقی‌مانده بدون گاز تعداد ۸۴۶ واحد صنعتی در دست اجرا توسط پیمانکار است و برای ۱۴ واحد عملیات گازرسانی در دست طراحی است.

مدیرعامل شرکت گاز استان فارس گفت: طی یک سال آینده با گازرسانی به حوزه صنعت رکورد بی‌نظیری را در استان شاهد خواهیم بود و با توجه به رشد درآمد در این حوزه و هوشمندی اعمال شده، یک خلق ثروت داشتیم.

وی تصریح کرد: با آغاز عملیات اجرایی و افتتاح طرح‌های گاز رسانی در سطح استان در هفته دولت، مجموع شبکه واگذاری به ۱۳۰۰ کیلومتر و تعداد انشعابات به ۸۲۰۰ فقره و تعداد خانوار تحت پوشش به میزان ۱۰ هزار و ۴۰۰ خانوار افزایش پیدا خواهد کرد.

کد خبر 683114

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.