جمع‌آوری ۵۸ تن زباله و نظافت ۱۴ کیلومتر از معابر شهر کربلا

رئیس ستاد اربعین شهرداری اصفهان گفت: در روز نهم خدمت‌رسانی در شهر کربلا، به همت ۱۰۰ پاکبان اصفهانی در مجموع سه شیفت کاری، ۱۴ کیلومتر از معابر شهری کربلا نظافت و بیش از ۵۸ تن زباله جمع‌آوری شد.

سیدمهدی عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی ایمنا به کربلای معلی اظهار کرد: همزمان با برپایی مراسم اربعین حسینی (ع) در کشور عراق و راهی شدن جمعیت عظیمی از زائران ایرانی به شهر کربلا، ستاد اربعین شهرداری اصفهان از بیست‌وهفتم مردادماه تا شانزدهم شهریورماه نسبت به خدمت‌رسانی به زائران حسینی در شهر کربلا برنامه‌ریزی و اقدام می‌کند.

وی افزود: بعضی از مهمترین این اقدامات شامل آب‌رسانی به موکب‌ها به‌صورت مستمر و شبانه‌روزی جمع‌آوری مستمر و شبانه‌روزی زباله و پرس زباله‌کش و نظافت و رفت‌و روب معابر شهری است.

رئیس ستاد اربعین شهرداری اصفهان از پاکسازی و نظافت ۵۰ هزار مترمربعی محوطه محل استقرار موکب‌های استان اصفهان در کارخانه تعلیب به‌صورت شبانه‌روزی و مستمر خبر داد و تصریح کرد: روز گذشته ۱۸ تن زباله توسط خادمین حسینی از این محوطه جمع‌آوری شد.

وی خاطرنشان کرد: پاکسازی و نظافت معابر منتهی به حرم از جمله خیابان‌های شارع‌العباس، شارع روضتین، شارع الاسکان، میدان تربیت، میدان صدا و سیما، شارع حبیب بن مظاهر، شارع فاطمه الزهرا و شارع القزوینی توسط ۱۰۰ پاکبان در سه شیفت کاری به صورت روزانه، انجام می‌شود.

عسگری با اشاره به مجموعه اقدامات صورت گرفته در روز نهم خدمت (نهم صفر) ستاد اربعین شهرداری اصفهان گفت: پاکبانان خادم‌الحسین شهرداری اصفهان اقدام به پاکسازی و نظافت شهری به طول ۱۴ کیلومتر و جمع‌آوری ۴۰ تن زباله از سطح معابر شهری کربلا کرده‌اند.

رئیس ستاد اربعین شهرداری اصفهان با اشاره به آموزش مسئولان موکب‌ها در خصوص زمان بارگیری پسماندها و گذاشتن زباله‌ها در مکان تعیین شده موکب‌های اصفهانی در محل مسقف ۲۰ هزار مترمربعی (کارخانه تعلیب)، گفت: در این ایام همچنین نسبت به تشویق و آموزش نکاتی درباره رعایت نظافت موکب‌ها و مسیرها اقدام شد.

عسگری ادامه داد: از دیگر اقدامات ستاد اربعین شهرداری اصفهان آموزش ایمنی نیروهای خدماتی مواکب ایرانی مستقر در شهر کربلا توسط نیروهای آتش‌نشانی شهرداری اصفهان، انجام ۱۰ مأموریت توسط خودروی جرثقیل خدمات موتوری شهرداری این کلان‌شهر برای جابه‌جایی وسایل و تجهیزات موکب‌ها از جمله رفع نیازهای حرم مطهر حضرت عباس (ع) و انجام ۱۰ سرویس آب‌رسانی توسط تانکر خدمات موتوری به حجم ۱۳۰ هزار لیتر بوده است.

کد خبر 683105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.