پخت ۱۰ هزار وعده غذای گرم در مواکب اوقاف کردستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان از خدمت‌رسانی سه موکب اوقاف استان به زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت: روزانه در این مواکب بیش از ۱۰ هزار وعده غذای گرم پخت می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام محمد کاروند امروز _یکشنبه پنجم شهریورماه_ در جمع خبرنگاران استان کردستان اظهار کرد: موکب موقوفات اهل سنت در شهر سنندج، موکب خسروآباد بیجار و موکب محمد رسول‌الله (ص) در ایام پیاده روی اربعین حسینی به امر پذیرایی و خدمت‌رسانی به زائران می‌پردازند.

وی افزود: روزانه در این مواکب بیش از ۱۰ هزار وعده غذای گرم تهیه می‌شود و خدمات دیگری از جمله اسکان، پذیرایی میان‌وعده، نمازخانه و سرویس بهداشتی نیز ارائه می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان تصریح کرد: در تلاشیم با اجرای ویژه‌برنامه‌های فرهنگی نقش کوچکی در هرچه غنی‌تر کردن سفر معنوی اربعین داشته باشیم.

وی اضافه کرد: افتخار میزبانی و خدمت به زائران اربعین برای دومین سال متوالی شامل استان کردستان شده است که امیدواریم بتوانیم میزبانی شایسته برای زائران اباعبدالله الحسین (ع) باشیم.

به گزارش ایمنا، مرز باشماق مریوان در کردستان، امسال برای دومین سال متوالی به عنوان یکی از مسیرهای تردد زائران به عتبات عالیات انتخاب شده است که تاکنون بیش از ۱۱ هزار زائر از این مرز تردد کرده‌اند.

کد خبر 683088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.